Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eldberg
Min V60 talat om när det är dags för service. Men jag använder inte erbjudandet att få ett tidsförslag, som finns i bilen. Jag ringer till min Volvohandlare och bokar. När bokningen kommit in i deras datasystem borde väl något gå ut via Volvo On Call och tala om för bilen att det är fixat. Men den fortsätter tjata om service vid varje motorstart. Finns det något sätt att stoppa det?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Troligtvis inte. Inte förrän servicen är genomförd då dom nollar den.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns några instruktioner på youtube som visar hur, har ingen på rak arm som visar hur
Användarvisningsbild
av Derank
Går inte att stoppa meddelandet, även om du bokar tid via systemet so fortsätter den tjata till serviceindikatorn är nollad, vilket man brukligen gör då bilen servas,
Användarvisningsbild
av Micce1980
frippe64 skrev:Det är väl dumt att nolla indikatorn innan servicen, då kommer den väl i ofas?
. Be de nolla den vid servicen igen, har annars aldrig haft det problemet att hamna i ofas eller så nollar verkstaden ändå varje gång(?) och jag nollar så snart jag vet hur på mina bilar. Servicen bokas ju in årligen ändå av mig ;-)

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]