Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
Uninium skrev:
Joakim6945 skrev:Kan du förklara vad det var du gjorde 10 gånger? Jag får allt utom bränslemätaren att fungera. Jag har lödt om 2 ggr och kollat kablar och annant, men jag får ingen ordning på det. Allt verkar sitta bra osv. Är det hemskt kännsligt så det måste vara en rejäl lödning kanske?
Har du kollat så att stiften i kontakten till mätarhuset sitter 100% rätt? Du lär trycka ut den blåa låsningen som sitter på sidan på kontakten för att stiften ska kunna få riktig kontakt med mätarhusets dito.
Sitter och pillar med detta nu och har skaffat rep.terminalerna som var på bild här. Får dom dock inte att gå in i kontakten som ska sitta sitta i DIM. Ser att det är någon blå plupp i den som du säger men hur får man ut den?

Edit: Löste att få ut pluppen, tyvärr går det ändå inte att få in den i kontakten helt ändå. Gissar att det är fel terminaler.

Användarvisningsbild
av Briander
Kan uppdatera igen med att det är mycket riktigt rätt terminaler, bara att det krävdes lite mer kraft än jag trodde för att få in dom i kontaktstycket. In med blåa låspluppen och det satt fint. Behöver bara göra bättre anslutningar till kablarna vid OBD-uttaget, så tunna kablar där att jag inte hade något som passade.
av awelon
Hej! Har läst hela tråden med intresse. Har just köpt mig en V70 2012. Är intresserad att göra denna modifikation. Följer även volvoswede på youtube. Han gjorde ju detta. Men han använde ju programvara som troligtvis blev rätt dyr.

Hittar ingenstans i tråden där någon berättar hur mycket själva huset kostar begagnat. Samt vad man söker på för o finna ett. Har letat på laga.se utan framgång.
Kanske är detta ett projekt för semestern, men då måste jag nog börja förbereda rätt snart för o hinna få ett skickat till mig osv.

Tack för svar! Mvh Fredrik
av fredriknilsson
Det finns i grunden två olika synbara instrument. Ett för manuell växellåda och ett för automatisk växellåda.

Sedan finns det med olika processorer med men det är detaljer som inte behöver tas beräkning till i det här fallet :)
av awelon
Hittade det på laga.se mellan 3 o 4 tusen kostar det. Någon som vet om det går få tag på billigare? Delplocken rensar väl bilar på sånt direkt misstänker jag?

Mvh
av fredriknilsson
Jag har ett (1) automathus du kan få köpa med rätt mjukvara och installation om du kommer till Borlänge. Kontakta mig i PM om du är intresserad.
av awelon
Hyggligt av dig! :) Men det Är en resa på ca 12t då jag bor i Halmstad. Får avvakta på de :-) Men vem vet vart vägarna bär till sommarn ;-)
Användarvisningsbild
av johnnype
Vad kostar instrumenthuset löst då? Jag kanske kan koppla in mig själv :P
Arduino ansluten-liten.jpg
Arduino ansluten-liten.jpg (68.53 KiB) Visad 912 gånger
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23