Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
Fiskk skrev: Listar mina offertpriser mm här nedan för ert intresse!? :)

Volvo v60 T6 recharge R-design + teknikpaket + förarstöd + tonade rutor
519459:-
förmånsvärde/mån = 4928:-
bruttoavdrag = 5389:-
netto: 5250:- ~

värt att notera att volvofinans är leasingpartner och troligen permierar volvo för andrahandsvärde här.. volvon är dyrare i pris men billigare per månad...
Funderar också på en V60T6och för skoj skull tog jag "din" bil i vårt beräkningprogram för att testa. Jag har inte tagit in någon offert men vet vad vi har för rabattavtal och fick då fram följande siffror. Vi har f.ö. Autoplan/ Swedbank som leasinggivare.
Pris: 475000:-
Förmånsvärde: 3197:-/mån
Bruttolöneavdrag: 6241:-/mån
Nettokostnad: 5267:-/mån

Nettokostnaden blir väldigt lika men de båda andra siffrorna skiljer en del. Det ska sägas med en gång att jag är inte helt säker på att jag skrivit in rätt siffror på rätt plats, men har du använt "rätt" värde vid beräkning av förmånsgrundande pris? Det är ju reducerat vid val av miljöbil.
av Fiskk
perin skrev: ons 24 jun 2020, 09:24

värt att notera att volvofinans är leasingpartner och troligen permierar volvo för andrahandsvärde här.. volvon är dyrare i pris men billigare per månad...
Funderar också på en V60T6och för skoj skull tog jag "din" bil i vårt beräkningprogram för att testa. Jag har inte tagit in någon offert men vet vad vi har för rabattavtal och fick då fram följande siffror. Vi har f.ö. Autoplan/ Swedbank som leasinggivare.

Nettokostnaden blir väldigt lika men de båda andra siffrorna skiljer en del. Det ska sägas med en gång att jag är inte helt säker på att jag skrivit in rätt siffror på rätt plats, men har du använt "rätt" värde vid beräkning av förmånsgrundande pris? Det är ju reducerat vid val av miljöbil.
Hej!

det såg ut som ett bra pris! tror vi har olika rabatter på bilen jmtemot tillval mm. faktiskt inte rabatt alls på "paketen ser det ut som när jag kollar offerten.

tänkte klistra in det här men de blev fel formaterat så orkar inte klydda :) annars är det 14% rabatt på bil och tillval, men inte för förarstöd och teknikpaket.

jag anser mig fyllt i rätt då jag lagt in offertpriserna och tillval mm för sig och laddat upp offert, sen är det skickat till vår leasingpartner, volvofinans / carfleetpay där de granskat och godkänt kalkylen med några midre justeringar. så det är slutgiltiga priser för mig och behöver bara trycka på beställknappen för att trigga "köpet".

men jag har inte bestämt mig än :) lägger upp två bilder från offerten iaf !
Bilagor
2.PNG
2.PNG (59.39 KiB) Visad 1221 gånger
1.PNG
1.PNG (163.87 KiB) Visad 1221 gånger
Användarvisningsbild
av coachen
Enligt volvocars, Skämsmössa på :-D
Ashampoo_Snap_2020.06.24_10h02m06s_001_.png
Ashampoo_Snap_2020.06.24_10h02m06s_001_.png (14.18 KiB) Visad 1220 gånger
Användarvisningsbild
av perin
Fiskk skrev:

Hej!

det såg ut som ett bra pris! tror vi har olika rabatter på bilen jmtemot tillval mm. faktiskt inte rabatt alls på "paketen ser det ut som när jag kollar offerten.

tänkte klistra in det här men de blev fel formaterat så orkar inte klydda :) annars är det 14% rabatt på bil och tillval, men inte för förarstöd och teknikpaket.

jag anser mig fyllt i rätt då jag lagt in offertpriserna och tillval mm för sig och laddat upp offert, sen är det skickat till vår leasingpartner, volvofinans / carfleetpay där de granskat och godkänt kalkylen med några midre justeringar. så det är slutgiltiga priser för mig och behöver bara trycka på beställknappen för att trigga "köpet".

Jag får nog revidera mina siffror lite då fömånsvärdet är högre än vad jag angivit. Jag hade tagit siffran på en tidigare kalkyl jag gjorde i vintras, det fanns väl en Momentumvariant då tror jag. Vi har några procent till i vårt avtal men precis som ni, inget på paketen. Men "baspriset " (541.000:-) minus ert rabattavtal + extrautrustningen bör väl bli mindre än det pris du angivet?
Så här ser mina siffror ut med ny beräkning.
Förmånsvärde: 4538:-/mån
Bruttolöneavdrag: 6531:-/mån
Nettokostnad: 5893:-/mån
Restvärde: 55%
av Fiskk
perin skrev: ons 24 jun 2020, 11:12
Fiskk skrev:

Hej!

Jag får nog revidera mina siffror lite då fömånsvärdet är högre än vad jag angivit. Jag hade tagit siffran på en tidigare kalkyl jag gjorde i vintras, det fanns väl en Momentumvariant då tror jag. Vi har några procent till i vårt avtal men precis som ni, inget på paketen. Men "baspriset " (541.000:-) minus ert rabattavtal + extrautrustningen bör väl bli mindre än det pris du angivet?
Så här ser mina siffror ut med ny beräkning.
Förmånsvärde: 4538:-/mån
Bruttolöneavdrag: 6531:-/mån
Nettokostnad: 5893:-/mån
Restvärde: 55%
bifogar bild från offerten med siffrorna. har vinterhjul som krav med..
Bilagor
3.PNG
3.PNG (33.45 KiB) Visad 1196 gånger
av fragge
Förmånsvärde beräknas på bilens kostnad innan rabatt. Annars skulle det gå att fuska med förmånsvärdet hur som helst.
Användarvisningsbild
av perin
Okey, det är vinterhjulen som gör skilnaden på försäljningpriset.
När jag håller på och "leker" med att bygga så har jag lagt till Ljuspaket (3900:-) och bärkassehållare (900:-).

Anledningen till mitt nya intresse för laddhybrid är att vi förhoppningsvis får laddmöjlighet om något halvår eller så. Bor i villa men med garage i länga som tillhör en samfällighet och inte villan, tyvärr.
Sedan skulle jag vilja komma upp en bit i nästa bil har jag tänkt, så XC40 är ett alternativ. Vi klarar oss storleksmässigt då vi numera i princip bara är två st., men jag är lite kluven till modellen. Bra i alla fall att jag såg i tråden att BMW hade begränsad dragvikt för jag har kikat på den som alternativ också, vi har husvagn så BMW'n går bort i och med det.
Användarvisningsbild
av perin
fragge skrev:Förmånsvärde beräknas på bilens kostnad innan rabatt. Annars skulle det gå att fuska med förmånsvärdet hur som helst.
"Miljölbilar" har väl reducerat förmånsgrundande pris då den jämförs med liknande utan "Recharge"?
Senast redigerad av 1 perin, redigerad totalt 0 gånger.
Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]