- ons 24 jun 2020, 09:24
Pris: 475000:-
Förmånsvärde: 3197:-/mån
Bruttolöneavdrag: 6241:-/mån
Nettokostnad: 5267:-/mån
Nettokostnaden blir väldigt lika men de båda andra siffrorna skiljer en del. Det ska sägas med en gång att jag är inte helt säker på att jag skrivit in rätt siffror på rätt plats, men har du använt "rätt" värde vid beräkning av förmånsgrundande pris? Det är ju reducerat vid val av miljöbil.
Fiskk skrev: Listar mina offertpriser mm här nedan för ert intresse!? :)Funderar också på en V60T6och för skoj skull tog jag "din" bil i vårt beräkningprogram för att testa. Jag har inte tagit in någon offert men vet vad vi har för rabattavtal och fick då fram följande siffror. Vi har f.ö. Autoplan/ Swedbank som leasinggivare.
Volvo v60 T6 recharge R-design + teknikpaket + förarstöd + tonade rutor
519459:-
förmånsvärde/mån = 4928:-
bruttoavdrag = 5389:-
netto: 5250:- ~
värt att notera att volvofinans är leasingpartner och troligen permierar volvo för andrahandsvärde här.. volvon är dyrare i pris men billigare per månad...
Pris: 475000:-
Förmånsvärde: 3197:-/mån
Bruttolöneavdrag: 6241:-/mån
Nettokostnad: 5267:-/mån
Nettokostnaden blir väldigt lika men de båda andra siffrorna skiljer en del. Det ska sägas med en gång att jag är inte helt säker på att jag skrivit in rätt siffror på rätt plats, men har du använt "rätt" värde vid beräkning av förmånsgrundande pris? Det är ju reducerat vid val av miljöbil.