Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
Hej. S60 2002. Ja kom ner till bilen idag och då va motorfläkten igång, de har hänt ett par ggr innan och bilen har väl inte vart helt kall, har kört ett tag innan. Vet inte hur länge den har vart igång men den va inte på efter ja parkerade bilen, någon som har nån aning va de kan vara för fel?
av kievY
Om det sker med motorn avstängd och efter en stund kan det vara till ACn. Dränerar ut fukt har jag för mig.. går per automatik så den startar och stoppar när det behövs.
Användarvisningsbild
av jonny692
kievY skrev: lör 20 jun 2020, 16:42 Om det sker med motorn avstängd och efter en stund kan det vara till ACn. Dränerar ut fukt har jag för mig.. går per automatik så den startar och stoppar när det behövs.

Så de e inte ovanligt att fläkten startar kanske 30-60 min efter man kört då och även blåser i kupén?
Användarvisningsbild
av Vojje
i instruktionsboken finns det förklarat att kupéfläkten kan starta ca 30 minuter efter stopp och gå ca 7 minuter.
Motorfläkten kan så klart gå en stund efter stopp, men ska inte starta av sig själv en stund efteråt.
Gissar att det var kupéfläkten du hörde och det är normalt.

Vad jag förstår så ser effektav[…]

Jag byter elementet när jag ändå h[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]