Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bäckis
Grattis!!
av Scooby
Hink84 skrev: ons 17 jun 2020, 08:37 Till er som väntar så tycker iaf jag att det är en fantastisk bil, jag letar anledningar till att åka ut och köra :)
Sen lite OT: Körde Uppsala - Stockholm tur och retur (73km enkel väg) Ned med fullt batteri, 0,3l/mil, hem med tomt batteri, 0,69/mil och då körde jag i ytterfil för det mesta låg i hög hastighet där jag kunde.
Det är imponerande siffror med tomt batteri anser jag, det är bara marginellt högre än min förra diesel-passat, den hade nog avverkat sträckan på ca 0,6-0,65/mil
Slår man in destinationen i gps:en så sparar den batteri till slitet av färden, så inne i Stockholm gick bara på el, samma sak hem, fast batteriet var tomt så gick sista kilometern på bara el, sånna funktioner uppskattar jag mycket :)
Ja visst är den trevlig :-D. Har kört 176,1 mil på precis 3 veckor idag har ett snitt på 0,53 l/mil.
Så går den som fasiken om man vill ;-)
Användarvisningsbild
av Bäckis
Nu har min status blivit ändrad till ”på väg till handlare”. Tyvärr är det ju dock 4v kvar tills jag får ut den :-(
av Leif55
Bäckis skrev: tor 18 jun 2020, 15:55 Nu har min status blivit ändrad till ”på väg till handlare”. Tyvärr är det ju dock 4v kvar tills jag får ut den :-(
Vad trist.
Om du fått ”bilen på väg” så lär åf ha din bil i morgon som planerat.
Man undrar varför de behöver 4v på sig att iordningställa den?
Semesterstängt?
Min står fortfarande på v29, borde slå om till 3v kvar imorgon (fortfarande bara byggd).
Hoppas på leverans v28 men vi kanske får våra samtidigt v29.
av stegev
Nu har MinVolvo uppdaterats till v30 (tidigare v31, initialt v32). Fick även se i återförsäljarens system att jag kanske tom får den v29 🙏

Dragkrok ska monteras när den anländer, osäker på hur detta påverkar leveranstiden. Ska bli otroligt spännande iaf.
av Christerv70
Bilen har kommit till Sverige och fått reg.nummer.
2 veckor kvar(förhoppningsvis). Ska komma till handlaren på torsdag 25/6
av Leif55
Christerv70 skrev: fre 19 jun 2020, 13:18 Bilen har kommit till Sverige och fått reg.nummer.
2 veckor kvar(förhoppningsvis). Ska komma till handlaren på torsdag 25/6
Grattis, då borde du få den om 2 veckor.
Blir de reggade direkt när de kommer till svedala?
Min slog om till 3v kvar i morse, och ska komma till åf 3/7.
Hoppas på uttag 10/7 men det kanske är för optimistiskt.
av Nihon
Bäckis skrev:Nu har min status blivit ändrad till ”på väg till handlare”. Tyvärr är det ju dock 4v kvar tills jag får ut den :-(
Hm, mærkligt det hær, min står fortfarande på leverans om 2v (v28) men kvar på "Byggd". Børjar næstan bli lite orolig nu ^^
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 50

Hej! Har en volvo 740 GLE som ni säkert k&au[…]

PPC3 behövs inte, inga uppdateringar. GDM oc[…]

Faux V90 - cross country

Nu när Volvo har lagt ner sina cross country[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han kla[…]