Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Osiala skrev:
TommyP86 skrev: tor 18 jun 2020, 07:17 Trångt här och var, och så vill jag snabbt kunna se att jag låst bilen.
Håller med dig! Skönt att enkelt kunna se om bilen är låst eller ej.
I mitt fall så ser man ju i appen, så slipper man resa sig :)

Använder den kanske var 6:e vecka i snitt och trycker då på de två backspegelknapparna i dörrsidan, tror många har det på för att det känns modernt ;-) Funktionen har varit på i de två senaste bilarna vi köpt och har stängt av den redan vid hemfärd, sen får man ju liiite mer buffert till folk och andra som parkerar dessutom vill jag tro
av Osiala
Micce1980 skrev: tor 18 jun 2020, 10:11
Osiala skrev:
TommyP86 skrev: tor 18 jun 2020, 07:17 Trångt här och var, och så vill jag snabbt kunna se att jag låst bilen.
Håller med dig! Skönt att enkelt kunna se om bilen är låst eller ej.
I mitt fall så ser man ju i appen, så slipper man resa sig :)

Använder den kanske var 6:e vecka i snitt och trycker då på de två backspegelknapparna i dörrsidan, tror många har det på för att det känns modernt ;-) Funktionen har varit på i de två senaste bilarna vi köpt och har stängt av den redan vid hemfärd, sen får man ju liiite mer buffert till folk och andra som parkerar dessutom vill jag tro
Jag har också Volvo on call men det går ju snabbare att kolla ut genom fönstret för att se om speglarna är infällda eller ej ;-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Nu har jag inte voc den här gången, men på medeltiden när jag hade det senast var det ganska godtyckligt vad den indikerade blev många vändor till en låst bil med stängda rutor, så att säga...
Det är aktiverat även på sambons -12 som gått 24, och där är det inte några bekymmer däremot. Fick även en spegel bytt på garanti typ 2016, den fungerar felfritt.
Så det är väl som biltema, ojämn kvalitet
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag ser ju hellre att någon kommer åt en utfälld spegel än att dom gnider sig långs hela sidan på bilen:)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Fast varför skulle man inte låst bilen, glömmer ni det ofta? Men ja, man har ju sina saker för sig, även jag ;-)
IMG_3730.jpg
IMG_3730.jpg (36.41 KiB) Visad 605 gånger
av dannesk
Micce1980 skrev:Fast varför skulle man inte låst bilen, glömmer ni det ofta? Men ja, man har ju sina saker för sig, även jag ;-)
Har inget med glömska att göra för mig iaf. Vi har typ aldrig bilen låst då vi använder den under dagen när den parkeras på vår uppfart. Det är enkelt sedan och bara titta ut genom fönstret för att lätt se om den är låst eller ej på kvällen om man inte använt den sist, mkt snabbare än att kolla i VOC.
Sedan har det hänt att vissa inte kan låta bli att trycka till dom när man parkerat bilen efter en trottoar av nån som gått förbi, dom är inte lika lockande när dom är infällda. Alla har vi olika användningområden för funktioner och har man själv användning av dom så är det ju bra.
Användarvisningsbild
av Vojje
ni kanske inte känner till det, men funktionen att fälla in backspegeln manuellt har funnits i årtionden.
Har dock aldrig känt ngt behov av det...
Däremot är det så att när backspeglarna "flaxat" färdigt är bilen obrukbar på allmän väg annat än till verkstad...
Hur kul är det...?
Användarvisningsbild
av theodorkalin
Min vänstra spegel dog nästan helt idag, ska reklamera till firman jag köpte bilen hos, är tvungen att hjälpa den med handen för tillfället för att den skall orka helt..

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]