Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrColt
Insjö78 skrev: ons 01 apr 2020, 18:46 Ja grattis, gillar färgen starkt!
Min handlare var väldigt skeptisk till mitt val, men ändrade sig efter leverans.
Färgen har samt motorn har utgått för 21, så jag blir nog ganska ensam om kombon.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Kombinationen färg och motor är inte valbar längre...
av MrColt
Bempo skrev: tor 02 apr 2020, 22:05 Vad är det för motor som utgår
T6

Har även kombon läder maroon med driftwood inlägg. Denna kombon är också icke valbar my21.
Säljaren skakade på huvudet över detta val med, men fick sedan erkänna mitt geniala val.
Kommer bilder på detta.
av a69
a69 skrev: fre 31 jan 2020, 16:47 Jo, jag håller med dig om formerna! Jag har lite svårt för "pilformen" i Strålkastarna men jag kanske vänjer mig.
Bra tips om mjukvaran! 👍 Bilen är sedan maj å är väl kanske prototyp då... 😆😆
Dom får kolla på heldag en på verkstaden!
:bored:
Nu är det så att vår "bil" varit på verkstaden ett antal gånger för allt möjligt. Bla dörr, luckpassning, lösa delar, saknade delar och trasiga delar. Senast stängningshandtaget till bagageluckan.
Bilen har varit inne för att få ny programvara till "bromsen" och då "resetades" även växellådan. Den var rolig, gjorde man kickdown så växladen det så långt att den gick in i varvstopp och typ motorbromsade. Problemet kvarstår ändå...
Första gången efter att jag satt på sommardäcken (vilket väsen, Conti Vol för volym?) så märker jag att ilen drar höger. Släpper man ratten så gör den ett knyck åt höger för att styra dit...
Till verksta'n i IGEN allgså!
Det ända som fungerar bra nu (känns det som) är stolen. För som bilen är nu är det väldigt dålig "körbarhet".
Är det någon mer som upplever att dom är sidvindskänsliga? Det är sällan jag märkt det på detta sätt, kan det ha med hjulinställningen att göra?
Användarvisningsbild
av NorskT8
a69 skrev:Första gången efter att jag satt på sommardäcken (vilket väsen, Conti Vol för volym?) så märker jag att ilen drar höger. Släpper man ratten så gör den ett knyck åt höger för att styra dit...
‘All the tires are marked with the abbreviation “VOL” after the tire size to distinguish the Volvo Cars original equipment specification from the regular version’

Sent from my iPhone using Tapatalk
av a69
Dundermuppen skrev: ons 17 jun 2020, 08:23
a69 skrev: tis 16 jun 2020, 07:45 Det ända som fungerar bra nu (känns det som) är stolen.
Medvetet lustig?
Alltså, stolen är bra! Jag blev bara trött i låren efter typ 2 timmar.
Så ärligt talat känns det som att vi hade för bråttom att köpa denna bil, ett riktigt måndags ex. Sedan har ju bilens konstruktion en hel massa idiotiska lösningar som man först märker när man har kört en del, tex att man måste ha hela "plattan" lysande för att justera värmen, ja bara en sådan sak. Nej, detta är nog min STÖRSTA bilbesvikelse någonsin! Eller förväntar jag mig för mycket av Volvos? Men alla säger ju att det "är det bästa"! Nu vet jag bättre... Det blir aldrig mer en såhär ny Volvo! ALDRIG!
Tur att dom är trevliga på verksta'n! 👍
av Dundermuppen
Jag menade mest din felstavning som ändå passade riktigt bra med tanke på att ämnet var just stolen :-)

Hoppas jag blir nöjdare med min som anländer om cirkus två veckor.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Okej. Tack för svar. Jag letar lite till. Och[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]

Den första var 350nm den nya skil är ju[…]