Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dez76
Beställde den på BraBil i Upplands Väsby. Kan inte annat än hålla tummarna. Vi har en bra dialog då jag beställer en hel del bilar till firman av honom.
av stegev
Dez76 skrev: tis 16 jun 2020, 21:37 Beställde den på BraBil i Upplands Väsby. Kan inte annat än hålla tummarna. Vi har en bra dialog då jag beställer en hel del bilar till firman av honom.
Även jag beställde från BraBil Upplands Väsby. Dock står det att den levereras V32 i appen men säljaren skulle försöka leverera den v29 i bästa fall.
Användarvisningsbild
av Bäckis
Det är ju bara att gratulera er som både fått era bilar och även fått leveransbesked.
På min bil händer inte mycket och säljaren har gått på semester (han orkade väl inte med att jag ringde en gång i veckan och tjatade).

Får nog bli en kvällsbön ikväll. Om det finns någon högre makt måste han väl lyssna någon gång.

”Gud som är i himmelen, helgat vare....., tillkomme ditt......, osv, hör nu min bön då inget annat hjälper. Skulle gärna vilja ha ett livstecken från min nya bil, eller om jag får önska, ett snart leveransdatum. Jag litar på dig. Amen!”
av Leif55
Bäckis skrev: tis 16 jun 2020, 23:07 Det är ju bara att gratulera er som både fått era bilar och även fått leveransbesked.
På min bil händer inte mycket och säljaren har gått på semester (han orkade väl inte med att jag ringde en gång i veckan och tjatade).

Får nog bli en kvällsbön ikväll. Om det finns någon högre makt måste han väl lyssna någon gång.

”Gud som är i himmelen, helgat vare....., tillkomme ditt......, osv, hör nu min bön då inget annat hjälper. Skulle gärna vilja ha ett livstecken från min nya bil, eller om jag får önska, ett snart leveransdatum. Jag litar på dig. Amen!”
😂😂 det ska jag också prova 😂😂
av Hink84
Till er som väntar så tycker iaf jag att det är en fantastisk bil, jag letar anledningar till att åka ut och köra :)
Sen lite OT: Körde Uppsala - Stockholm tur och retur (73km enkel väg) Ned med fullt batteri, 0,3l/mil, hem med tomt batteri, 0,69/mil och då körde jag i ytterfil för det mesta låg i hög hastighet där jag kunde.
Det är imponerande siffror med tomt batteri anser jag, det är bara marginellt högre än min förra diesel-passat, den hade nog avverkat sträckan på ca 0,6-0,65/mil
Slår man in destinationen i gps:en så sparar den batteri till slitet av färden, så inne i Stockholm gick bara på el, samma sak hem, fast batteriet var tomt så gick sista kilometern på bara el, sånna funktioner uppskattar jag mycket :)
av SiSi1
Jacob75 skrev: mån 15 jun 2020, 23:46
SiSi1 skrev: mån 15 jun 2020, 21:31
SiSi1 skrev: lör 13 jun 2020, 08:27 Puh, idag flyttades preliminär leverans fram till v28 igen ( fortfarande status byggd ) efter att några dagar legat på v27, skall prata med min säljare på måndag för att försöka få bättre info
Pratade med min säljare idag, i deras system står det preliminära leverans till dem 22/6, men det har det gjort i en dryg månad sennan senast han ringde mig o informerade om en försening. Han skulle maila till Volvo för att försöka få mer info, sedan skall vi höras på torsdag igen innan han går på semester...
Jag har också prel. lev. 22/6 i Helsingborg. Hoppas du får ett glädjande besked av säljaren på torsdag :)
Min säljare ringde idag på eget initiativ ;), I sitt system kunde han ny se att min bil var hos importören, dvs i Sverige!!, nu endast den långa transporten från Göteborg och montering av dragkrok etc innan leverans...
Användarvisningsbild
av Bäckis
Gud besvarade mina böner inatt. Tyvärr så visade han sitt missnöje (vi snackar inte så ofta).
De ringde idag för att boka leverans. :-D
Dock med ”leveransförsening” så tidigare utlovat datum under nästa vecka kunde inte hållas utan bilen kunde tidigast hämtas ut 16 juli :-(
I normalfallet hade det inte inneburit något större problem.
Nu har jag en semesterresa inbokad (jo inom Sverige) med bokade hotellövernattningar och stuga på ankomst orten.
Det var inga problem att boka i januari när bilen normalt skulle levereras i maj. Räknade även in en försening på upp till en månad.
Gamla bilen såld....
Undrar om Volvo står för gratis lånebil under 3v....
Annars får man åka Cheva impala och det lär inte bli billigt......
Användarvisningsbild
av TommyP86
Dom bjöd iaf på lånebil när folk fick vänta i evigheter på sina xc90 t8 när nya generationen började säljas, så det skulle vara spännande att höra motiveringen till nåt annat nu
av Jacob75
SiSi1 skrev: ons 17 jun 2020, 12:22
Jacob75 skrev: mån 15 jun 2020, 23:46
SiSi1 skrev: mån 15 jun 2020, 21:31

Pratade med min säljare idag, i deras system står det preliminära leverans till dem 22/6, men det har det gjort i en dryg månad sennan senast han ringde mig o informerade om en försening. Han skulle maila till Volvo för att försöka få mer info, sedan skall vi höras på torsdag igen innan han går på semester...
Jag har också prel. lev. 22/6 i Helsingborg. Hoppas du får ett glädjande besked av säljaren på torsdag :)
Min säljare ringde idag på eget initiativ ;), I sitt system kunde han ny se att min bil var hos importören, dvs i Sverige!!, nu endast den långa transporten från Göteborg och montering av dragkrok etc innan leverans...
Härligt! Då får vi hoppas på leverans i slutet på nästa vecka , tack för info :-)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 50

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]

B230F går fett

Vilka felkoder har du??. Om motorn går i &q[…]

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimm[…]

Hej! Har en volvo 740 GLE som ni säkert k&au[…]