- lör 06 okt 2007, 23:17
Vad betyder 'N'et i V70N. Har fösökt hitta info om detta på nätet men det är svårt för man får bara upp en massa bilannonser som träffar.
Moderator: Moderatorer
Mad skrev:Precis, och på¨samma sätt som det är idag hette den utgående modellen "Classic".Jensen skrev:V70N kom redan 00Ok och såldes parallellt med den gamla.
lillnisse skrev:"N" är till för att särskilja de olika bilmodellerna så det inte kan missuppfattas fel i annonser. Ibland finns inte "N"-et med men ibland används det främst för att klargöra att en V70N från -00 inte ska blandas ihop med den gamla 850-baserade modellen som döptes om till V70 1998 (tror jag) som också tillverkades -00.Ok, men är det bara de tidigare modellerna då som har 'N':et eller hänger det fortfarande med. Det står ju med här i forumsrubrikerna även för nyare modeller verkar det som.
Stegus skrev:Det brukar hänga med fortfarande mest för att undvika missförstånd och för att man helt enkelt vill kalla V70-modellen 00-08 för V70N för tydlighetens skull. Numera kallas väl fabriksnya V70N för V70 Classic.lillnisse skrev:"N" är till för att särskilja de olika bilmodellerna så det inte kan missuppfattas fel i annonser. Ibland finns inte "N"-et med men ibland används det främst för att klargöra att en V70N från -00 inte ska blandas ihop med den gamla 850-baserade modellen som döptes om till V70 1998 (tror jag) som också tillverkades -00.Ok, men är det bara de tidigare modellerna då som har 'N':et eller hänger det fortfarande med. Det står ju med här i forumsrubrikerna även för nyare modeller verkar det som.
Det finns ju också V70 II. Är det då den nya modellen efter den 'första nya' modellen?
lillnisse skrev:Det känns lite rörigt faktiskt med de olika beteckningarna som även kan ändra sig med tiden. Jag tycker dom kunde haft en specifik modellbeteckning så att alla visste med en gång vilken modell och årsmodell som avses.Stegus skrev:Det brukar hänga med fortfarande mest för att undvika missförstånd och för att man helt enkelt vill kalla V70-modellen 00-08 för V70N för tydlighetens skull. Numera kallas väl fabriksnya V70N för V70 Classic.lillnisse skrev:"N" är till för att särskilja de olika bilmodellerna så det inte kan missuppfattas fel i annonser. Ibland finns inte "N"-et med men ibland används det främst för att klargöra att en V70N från -00 inte ska blandas ihop med den gamla 850-baserade modellen som döptes om till V70 1998 (tror jag) som också tillverkades -00.Ok, men är det bara de tidigare modellerna då som har 'N':et eller hänger det fortfarande med. Det står ju med här i forumsrubrikerna även för nyare modeller verkar det som.
Det finns ju också V70 II. Är det då den nya modellen efter den 'första nya' modellen?
Angående uttrycket V70 II så har du helt rätt. Det är den helt nya modellen som kom i nu iår. Tror faktiskt den kallades för V70NN här på forumet ett tag innan vi såg att Volvoförsäljarna själva kallar den för V70 II.