- tor 27 sep 2007, 17:06
Svänghjulsgivaren (impulsgivaren) kan man mäta om man misstänker den. Detta borde verkstan göra innan man byter! Vad misstänker dom om inte det funkar?
Bromma-Uffe skrev:Hej igen!Då får dom kämpa... Det tar 5 min att byta impulsgivaren.
Jag har inte kollat sidan på några dagar, men nu är jag inne igen. Jag är mycket tacksam för alla goda råd. Jag gick till Mekonomen häromdagen och gav dem en lista med tips från er... Hoppas det var okej?
Nåväl, min mek sa igår att det troligen var svänghjulsgivaren som var trasig och de håller som bäst på att byta den nu. Jag hoppas innerligt att det är det felet, annars bilr det hiskeligt dyrt med onödiga reparationer...
Lyckas de inte nu så får jag väl byta mekaniker, eller försöka fixa det själv. Jag är dock ovan att meka, så jag är något osäker på att ta tag i det själv. Än en gång, tack för alla goda råd!
Svänghjulsgivaren (impulsgivaren) kan man mäta om man misstänker den. Detta borde verkstan göra innan man byter! Vad misstänker dom om inte det funkar?
Tidigare ägare av en 945 GL, -91, B230FB, M47.
- By UnleashFusion