Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ska byta länkarmar på min s60 2.5T -04.

Och tänkte samtidigt passa på och byta Spindelled och Krängningshämmare, men vilket märke rekommenderar ni? Är det nån skillnad på en för 90kr och 400kr? Vilket märke ska man undvika? Vilket märke kan ni starkt rekommendera som håller och är rejält gjort.

Sen är alla spindelleder ALU? Köpte länkarmarna från vparts och dom var alu, ska man då köra med spindelleder i alu också?
Reservdelar som har Bussningar, är det större skillnad mellan dyr och billig mot dom i bara stål.
Det är min erfarenhet.

Länkarmarna rekomenderad JAG att köpa något kändare märke. Jag själv har goda erfarenheter av Lemförder. Det finns flera.

Spindelleden har tillverkaren mindre betydelse tycker jag.

ALLA länkarmar är i alu till P2 plattformen.
(V70N, S60I)
robbah skrev: lör 13 jun 2020, 20:59 Varför står det på vparts för länkarmar i alu på deras spindelleder? Finns det spindelleder för länkarmar i stål också då?
Till 850 fanns en länkarm med utbytbar spindelled. Bara en kort tid in, så blev länkarm och spindelled samma del.
Det kan vara det som texten refererar till.
Kanske.

Till V70N/ S60 = nej. Då ska det vara någon special modifieringslänkarm som inte är en standardreservdel i så fall.

MÖJLIGEN om my07 har i stål, för den har en helt annan spindelled och då troligen en annan länkarm också.
Jag har aldrig grejat med en 07'a själv
Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

De som vinner på förändringen klag[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]