Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif55
Bäckis skrev: fre 12 jun 2020, 12:43 Min har också hoppat fram och tillbaka men sedan två-tre veckor står den på v.28.
Ringde åf i morse för en uppdatering av läget.
Han sa att den är bokad på transport nästa fredag till dem och sedan behöver de någon dag för montage av dragkrok och galler.
Så hans prognos var onsdag eller torsdag v.26.
Hoppas det håller för jag drar på semester v.27....
Den står fö fortfarande endast som byggd.
Grattis Bäckis,
Min slog just om till v29, blev ju skitglad och ringde åf som sa att nu kommer den fredagen 3/7 istället för måndagen 6/7.
Vilket lyft😳
Fick även äntligen svar från Volvo so skrev följande:

Tack för ditt mejl och din feedback angående leveranstiden för din XC60.
Vi förstår att den rådande situationen innebär en osäkerhet för dig. Information om din bil uppdateras så fort det går, däremot har rådande omständigheter skapat en del förseningar inom produktion och transport men även i uppdateringen.
Den bästa information du kan få om din leverans är fortfarande den som visas i Min Volvo eller genom kontakt med din säljare.

Kanonbra svar med tanke på att min säljare inte svarar🤣
av SiSi1
Puh, idag flyttades preliminär leverans fram till v28 igen ( fortfarande status byggd ) efter att några dagar legat på v27, skall prata med min säljare på måndag för att försöka få bättre info
av Jacob75
SiSi1 skrev:Puh, idag flyttades preliminär leverans fram till v28 igen ( fortfarande status byggd ) efter att några dagar legat på v27, skall prata med min säljare på måndag för att försöka få bättre info
Visst är det fantastiskt, min flyttades också ifrån 27 till 28 igår :-( Ska din levereras i Skåne? Verkar som våra bilar följs åt .

@Leif55, Står fortfarande som "Byggd"
av Leif55
Det verkar som det slår om till: på väg, först när den är hos åf!
Nu har jag iaf fått tid för test av min inbytesbil 22/6.
Jag hoppas få bilen under v28 men man vågar ju knappt hoppas längre😳
av SiSi1
Leif55 skrev: lör 13 jun 2020, 11:50 Det verkar som det slår om till: på väg, först när den är hos åf!
Nu har jag iaf fått tid för test av min inbytesbil 22/6.
Jag hoppas få bilen under v28 men man vågar ju knappt hoppas längre😳
Ja Leif, jag skall hämta min hos Bilmånsson i Eslöv. Så snart som möjligt hoppas jag :-)
av PLev
Beställde sista vecka i februari och blev nyss meddelad av handlaren att jag kan hämta ut de 3/8. Den som väntar på något gott! :-) (XC60 RECHARGE T8 R-DESIGN)
av SiSi1
SiSi1 skrev: lör 13 jun 2020, 08:27 Puh, idag flyttades preliminär leverans fram till v28 igen ( fortfarande status byggd ) efter att några dagar legat på v27, skall prata med min säljare på måndag för att försöka få bättre info
Pratade med min säljare idag, i deras system står det preliminära leverans till dem 22/6, men det har det gjort i en dryg månad sennan senast han ringde mig o informerade om en försening. Han skulle maila till Volvo för att försöka få mer info, sedan skall vi höras på torsdag igen innan han går på semester...
av Jacob75
SiSi1 skrev: mån 15 jun 2020, 21:31
SiSi1 skrev: lör 13 jun 2020, 08:27 Puh, idag flyttades preliminär leverans fram till v28 igen ( fortfarande status byggd ) efter att några dagar legat på v27, skall prata med min säljare på måndag för att försöka få bättre info
Pratade med min säljare idag, i deras system står det preliminära leverans till dem 22/6, men det har det gjort i en dryg månad sennan senast han ringde mig o informerade om en försening. Han skulle maila till Volvo för att försöka få mer info, sedan skall vi höras på torsdag igen innan han går på semester...
Jag har också prel. lev. 22/6 i Helsingborg. Hoppas du får ett glädjande besked av säljaren på torsdag :)
av Leif55
Fick äntligen en prel. tid för upphämtning 10/7 förutsatt att den kommer till dem 3/7 som det står just nu.
Då har jag ”bara” väntat i 11 månader och 19 dagar😀
Håller tummarna nu...
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 50

Hej! Har en volvo 740 GLE som ni säkert k&au[…]

PPC3 behövs inte, inga uppdateringar. GDM oc[…]

Faux V90 - cross country