NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min sänkta V50T5 med kjolpaket finns det uttag i plasten för de vanliga 4 lyftpunkterna. Uttagen ger utrymme för garagedomkraften, men var i hela friden ska man placera en pallbock om man t ex vill lyfta bilen på båda sidorna?

Man skulle kunna tro att Internet är fullt av tips på hur man gör men jag har inte hittat någonting som jag vågar lista på.

Pallbocken får ju inte plats bredvid domkraften och det finns ju (vad jag kunnat läsa mig till) inte några ytterligare sanktionerade lyftpunkter under framvagnen, eller?

Tacksam för tips och gärna en bild...
Anledningen till frågan är att jag fram till nu haft tillgång till lyft, och nu när jag inte har det har lite svårt att komma under bilen för att hitta bra lyft/pallningspunkter (sänkt).

Är det verkligen ingen som har några goda tips; eller är detta en för pinsam fråga eller kanske en tom fläck i det samlade volvoforumets visdom :-) ? Jag är rätt säker på att det är fler än undertecknad som har samma fråga...
Infästningarna till länkarmarna använder jag alltid för pallbockar, sitter en stor platta (fram) som håller subframen med en stor bult - där ställer jag bocken, de från biltema passar perfekt i dem så har aldrig behövt skydda på nåt vis. Liknande bak.
Min var sänkt tidigare, så körde upp på nån bräda först så jag nådde in under med domkraften.
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]