- tor 11 jun 2020, 22:49
IMG_3201.jpg (203.35 KiB) Visad 1647 gånger
IMG_3200.jpg (296.21 KiB) Visad 1647 gånger
IMG_3202.jpg (212.35 KiB) Visad 1647 gånger
Hejsan!
Min älsklingsbil, en V50 från 05, går hur fint som helst på höga varv, men går väldigt hackigt och dör ibland på låga varv.
Den har gått cirka 30 000 mil. Jag har köpt en billig (skit?) flekodsavläsare på Biltema, men den har inte gett mig ngt.
Vad kan detta vara? Givarproblem? Jag tycker att spjällhuset ser ok ut (Se bilder).
EDIT. Jag fick till slut ut följande felkoder:
ECM-2110 - Electronic throttle unit / front heated oxygen sens (H02S)
CEM-DF11 - CAN-H, High speed network
ECM-0121 - Electronic throttle unit potentiometer
ECM 0122 - Accelerte pedal positiong sensor, electronic throttle unit
ECM-0221 - Electronic throttle unit potentiometer
ECM-0223 - Accelerate pedal positioning sensor, potentiometer 2
EDIT 2: Nu är problemet löst. Jag köpte ett gammalt spjällhus från skroten och monterade det och nu går allt fint igen. Bilen gick på ngt nödprogram i början och ströp varvet till 2000, men efter några in och uttagningar av kabeln till spjällhuset så hittade datorn rätt och nu är allt bra.
Vänligen,
Jacob
Min älsklingsbil, en V50 från 05, går hur fint som helst på höga varv, men går väldigt hackigt och dör ibland på låga varv.
Den har gått cirka 30 000 mil. Jag har köpt en billig (skit?) flekodsavläsare på Biltema, men den har inte gett mig ngt.
Vad kan detta vara? Givarproblem? Jag tycker att spjällhuset ser ok ut (Se bilder).
EDIT. Jag fick till slut ut följande felkoder:
ECM-2110 - Electronic throttle unit / front heated oxygen sens (H02S)
CEM-DF11 - CAN-H, High speed network
ECM-0121 - Electronic throttle unit potentiometer
ECM 0122 - Accelerte pedal positiong sensor, electronic throttle unit
ECM-0221 - Electronic throttle unit potentiometer
ECM-0223 - Accelerate pedal positioning sensor, potentiometer 2
EDIT 2: Nu är problemet löst. Jag köpte ett gammalt spjällhus från skroten och monterade det och nu går allt fint igen. Bilen gick på ngt nödprogram i början och ströp varvet till 2000, men efter några in och uttagningar av kabeln till spjällhuset så hittade datorn rätt och nu är allt bra.
Vänligen,
Jacob
Bilagor
Senast redigerad av 4 JacobVog, redigerad totalt 0 gång.
- By Sasjjj