Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !

Vet någon om det är något , och isåfall vilket relä som via microswitchen i handtaget på bakluckan öppar låset, det sitter ju ett antal reläer o säkringar vänster bak i skuffen.
av Knasen
Tjenare,

Kolla felkoderna i bilen innan du börjar greja med bilen, felkoderna talar om vad det som kan vara fel. Om det är handtaget, låset, eller REM, öppnas inte bakluckan?
Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !

Tack fö svaret, finns ingen felkod hade problem med ett konstant lysande bromsljus ( uppe i rutan ) , då var det reläfel men ingen felkod då heller, skumt eller ?
Användarvisningsbild
av CarMan
vad har du förfel på bilewn, beskriv nogrant
Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !

Jo, felet är det att när jag öppnar bilen med fjärrkontrollen så öppnas alla dörrar men inte bakluckan, när man ändå försöker öppna bakluckan med handen så hörs ett svagt klick som jag tror kommer från ett reäl, men luckan är fortfarande låst, får då ta bort den lilla plastskyddet för att med nyckelns hjälp öppna låset.
Användarvisningsbild
av CarMan
bladet1 skrev:Hej !

Jo, felet är det att när jag öppnar bilen med fjärrkontrollen så öppnas alla dörrar men inte bakluckan, när man ändå försöker öppna bakluckan med handen så hörs ett svagt klick som jag tror kommer från ett reäl, men luckan är fortfarande låst, får då ta bort den lilla plastskyddet för att med nyckelns hjälp öppna låset.
jag föreslår att du mäter om det kommer nån ström till öppnings motorn. kommer det ström funkar relät & vi behöver inte bry os var de siter
Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !

Ok skall mäta o se, återkommer, bilen är upptagen just nu, tack så länge för visat intresse
av Kricke
Det är standard fel på S80. Handtagen ballar ur, du blir nog tvungen att byta handtag.
Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !

Handtaget kan ju knappast gå sönder, det består ju bara av en liten gummibit som trycker på en microswitch ?
Användarvisningsbild
av CarMan
bladet1 skrev:Hej !

Handtaget kan ju knappast gå sönder, det består ju bara av en liten gummibit som trycker på en microswitch ?
han menar att switchen gått sönder

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]