Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbocFear
dotdeas skrev:Beställde min i slutet på augusti 2019 och idag ringde säljaren och sa han fått in den, så hämtning är bokad till nästa onsdag. 10 månaders väntan över :-D
Verkar vara rena rama lotteriet. Jag beställde i mitten på juli 2019 och får min i bästa fall vecka 28...
Som man brukar säga: Hur svårt ska det va :-)
av JagVillHaMinVolvo
JagVillHaMinVolvo skrev: tis 09 jun 2020, 16:41 Jag beställde en XC60 T8 i slutet av Juli-början av aug 2019.
Har nu följt bilen via appen "Min Volvo", för några veckor sedan sp blinkade appen till och sade att bilen var byggd i Kina och nu väntade på transport till Göteborg. Beräknad leverans var satt till V.30.
På tisdagar så brukar räkneverket i appen slå om för att minska en vecka, men idag när jag tittar i appen så förväntade jag mig att appen skulle ha räknat ned till 5-veckor kvar ,men nu har någonting hänt. Nu skall jag få vänta i 8 veckor ytterligare, leverans V.38.

Detta är inte OK tycker jag!
Har niandra som väntar på T8-biler med tidigare beräknad leverans runt V.30 fått ändrad leveransdatum?

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
Jag har nu varit i kontakt med min ÅF. De bekräftar att appen "Min Volvo" visar fel info för min bil just nu.
Korrekt status är att bilen är på väg och beräknad leverans är v.27 vilket är 3 veckor tidigare än tidigare annonserat datum ( eller 11 veckor tidigare än det felaktiga datumet)
av Leif55
JagVillHaMinVolvo skrev: ons 10 jun 2020, 09:50
JagVillHaMinVolvo skrev: tis 09 jun 2020, 16:41 Jag beställde en XC60 T8 i slutet av Juli-början av aug 2019.
Har nu följt bilen via appen "Min Volvo", för några veckor sedan sp blinkade appen till och sade att bilen var byggd i Kina och nu väntade på transport till Göteborg. Beräknad leverans var satt till V.30.
På tisdagar så brukar räkneverket i appen slå om för att minska en vecka, men idag när jag tittar i appen så förväntade jag mig att appen skulle ha räknat ned till 5-veckor kvar ,men nu har någonting hänt. Nu skall jag få vänta i 8 veckor ytterligare, leverans V.38.

Har niandra som väntar på T8-biler med tidigare beräknad leverans runt V.30 fått ändrad leveransdatum?

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
Jag har nu varit i kontakt med min ÅF. De bekräftar att appen "Min Volvo" visar fel info för min bil just nu.
Korrekt status är att bilen är på väg och beräknad leverans är v.27 vilket är 3 veckor tidigare än tidigare annonserat datum ( eller 11 veckor tidigare än det felaktiga datumet)
Grattis, då får du snart leverans som alla andra som beställt i slutet av Juli, utom jag😳
Användarvisningsbild
av EbocFear
Leif55 skrev:
JagVillHaMinVolvo skrev: ons 10 jun 2020, 09:50

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
Grattis, då får du snart leverans som alla andra som beställt i slutet av Juli, utom jag😳
Som sagt, ett jäkla lotteri. Tror att du @Leif55 och jag kommer att få våra bilar till Jul och då med helt fel konfiguration mot vad vi beställt.
Kul för er andra dock som får era bilar ganska mycket tidigare än vad appen utlovat :-)
av Hink84
En timme till leverans nu :-)
Har förberett med ett Telia simkort, hoppas vi kan byta ut det från Telenor direkt innan vi kopplar upp bilen :-)
Användarvisningsbild
av EbocFear
Hink84 skrev:En timme till leverans nu :-)
Har förberett med ett Telia simkort, hoppas vi kan byta ut det från Telenor direkt innan vi kopplar upp bilen :-)
Härligt! Lycka till!
av SiSi1
EbocFear skrev: tor 11 jun 2020, 09:30
Härligt! Lycka till!
Kul att läsa att fler o fler får sina bilar levererade. Blev du nöjd med leveransen?
Själv fick jag en uppdatering idag, där min preliminära leverans flyttades till v27 istället för v28 ;)
av Sarcophagus
Bokat leverans nu! :-D Onsdag nästa vecka blir det, alltså vecka 25 precis som MinVolvo har visat nu ett tag, även om man ju hade hoppats på en tidigare vecka än så :-)
av Hink84
SiSi1 skrev:
EbocFear skrev: tor 11 jun 2020, 09:30
Härligt! Lycka till!
Kul att läsa att fler o fler får sina bilar levererade. Blev du nöjd med leveransen?
Själv fick jag en uppdatering idag, där min preliminära leverans flyttades till v27 istället för v28 ;)
Jag blev jättenöjd med leveransen :) Har kört runt så mkt jag kunnat idag. Dock fungerar spotifyappen inte alls för mig när jag kör via bilens simkort (bytt till teliakort direkt)
Så ska kolla om det går till sig eller om det är nått knas med min sim-enhet på bilen. Har generellt sämre täckning med bilens "internet" än via mobilen (Samma abonnemang) I bilen sitter ett datakort som går på samma abonnemang som mobilen.

Men utöver det, SATAN vilken trevlig bil :)
av dotdeas
Ser att många fått sina bilar nu, skoj :) Hur upplever ni dom? Var det värt väntan? Hur är det med bränsleförbrukningen? Laddar ni ofta? Får min om en vecka så roligt att få lite inputs från folk som kört sina nu ett par dagar/veckor.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 50

Japp hela ljushuset är bytt så kablarna[…]

B230F går fett

Juste satte tillbaka kontakten också och k&o[…]

Jag har köpt en panel med nätficka fr&ar[…]

Byta servo XC60