Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Det är ett företag som säljer gas m.m för att fylla på ac själv. Blir mycket billigare. Fyllt min ac och köpt gas tätningsmedel och smörj till min ac två gånger under 1000kr.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
vjohnj skrev:
Fyllt på både ac och styrservoolja precis typ.
Hur fyllde du din ac. Själv eller på firma?
Jag fyller på själv. Ingen raketforskning precis. Det är som att fylla på punkteringslagning på burk ungefär.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Kolla envirosafe.se finns en video som visar hur du gör på deras sida.

av vjohnj
Julleman83 skrev:Jag fyllde på själv.
Ok.
Hur mycket hade du i tryck när du fyllt klart? Och med vad fyllde du.
Kan som jag skrev övertryck med ålder som sabbat slang. Eller så bara ålder.
Men skulle byta. Eller köra tills den spricker. Men då har du att torkfilter bör bytas = mer pengar
av Julleman83
Jag fyllde en burk från envirosafe. Trycket var på godkänd nivå enligt tryckmätaren. Men jag kan tömma lite så kanske det blir bättre innan jag byter slang, tänker så den inte spricker. Kosta bara nån hundring begagnad att köpa. Sen kanske man får köra på två burkar när jag bytt slang för då töms väl systemet helt om jag inte har fel.
av vjohnj
Julleman83 skrev:Jag fyllde en burk från envirosafe. Trycket var på godkänd nivå enligt tryckmätaren. Men jag kan tömma lite så kanske det blir bättre innan jag byter slang, tänker så den inte spricker. Kosta bara nån hundring begagnad att köpa. Sen kanske man får köra på två burkar när jag bytt slang för då töms väl systemet helt om jag inte har fel.
Om det ska vara rätt så ska det vacuumsugas, för det fyller upp torkfilter med fukt när system är öppet. Och det tar inte lång tid att sabba ett filter om det är öppet.

Men lycka till och hoppas allt går bra.

Vad jag förstår så ser effektav[…]

Jag byter elementet när jag ändå h[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]