Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
MartinS skrev: ons 10 jun 2020, 04:44 ”En helt vanlig svart ratt”:

https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... _31470183/
Förutsatt att bilen inte har värme i ratten...:

Produktinformation

Obs! “Ratt i läder” stödjer inte funktionerna värme och växelpaddlar. Byte från ratt med värme, eller ratt med värme och växelpaddlar, till denna ratt är inte möjligt. 
Användarvisningsbild
av MartinS
Exakt @fjohan82, den jag länkade till är ”en helt vanlig svart ratt”.
MartinS skrev:Jag tyckte nog ändå ursprungsinlägget verkade handla mer om hur dålig kvalitet det var på ratten än att du behövde veta vilken finish det var på en ny ratt.

För att då kommentera detta behöver man ju veta hur den behandlats och det tog ju ett par sidor innan det framkom att du själv ägt bilen från ny och därmed visste hur den behandlats under åren.
Jag har inte ägt bilen sen ny, det var en annan användare med samma tillverkningsfel. Dessutom, utan att låta otrevlig, bad jag ju aldrig om kommentarer kring hur felet har uppstått utan hur jag ska åtgärda det. Sen att jag passade på att raljera lite över Volvos förmåga att låtsas som att de aldrig hört talas om att något någonsin varit fel på deras bilar och deras hysteriska kostnader för att fixa fel som borde gå på garanti är helt korrekt.
Lövet skrev:12k torde ju varit helt ny ratt och byte på aukt-åf. Jag håller med dig att byte av ratt, om man hittar ett bra ex på bildelsbasen, är en bättre lösning än en färgning med okänd hållbarhet och yta.
Jag raljerade bara. Jag har inte bett om en offert på det. Jag är väl medveten om att det är riktigt dyrt med tanke på att en ny ratt exkl arbete går på 5-6000kr men kanske inte fullt 12k. Det spelar ingen roll eftersom jag kommer fixa det själv för en bråkdel av pengarna.

Men jag tackar för all input och era erfarenheter. Lägger kanske upp en projekttråd när jag får tummen ur så att resten av folk som har samma problem kan se hur man fixar det :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jaha där ser man, då läste jag det lite för hastigt. Då vet vi ju fortfarande inte vad din ratt utsatts för med andra ord.
Användarvisningsbild
av Momentum
6 383,75 kostar det att få en ny ratt, jag har fått pris

Men åter, det är klart något fel på ratten från början, jag har haft flera andra Volvo bilar från nya, som fått samma behandling, där ratten aldrig någonsin blivit såhär, inte ens i närheten
av Cox
Enkelt att fixa, fint santpapoer sen färgar du in ratten använd svamp och dutta i. Har själv färgat in baksätet på min förra v70 beige skinn. Gick inte att se efteråt. Färgen beställdes via lethermasters

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]