Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yrrol3
Hittade en annonserad bil (2016 v70) som enligt car.info har summum inscription paketen.
Läser jag Volvos lista över tillval så innebär inscription läderklädd instrumentpanelöverdel.
Vilket inte denna bilen har vilket förvirrar.

Tolkar jag listan fel, eller kunde man välja andra detaljer när man valde "inscription" såsom annat skinnmaterial?
(den har 2016-mönstret på sätena utan ordet "inscription", inte ventilerade stolar)

Eller har car.info fel ibland?
car.info har inte alltid rätt, det håller jag med.

tilvalen som klassades som inscription just för V/XC70 var dessa två:

Inscription, läderklädd instrumentpanelöverdel (enbart i kombination med läderklädsel, från Momentum) 11 900kr
Panelinlägg Inscription Dark Walnut inkl. Jalusi 1 600kr

Jag kan gissa att du menade denna bil? https://www.blocket.se/annons/stockholm ... c/90332428 isåfall har den inscription-"tilvalen" som gick att få på MY16.
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
yrrol3 skrev: tis 09 jun 2020, 22:03 Är inscription att det är mixade färger på inredningen, och vill man ha mer än så så var läderklädd panel, och valnöt ytterligare tillval ovanpå inscription?
Till MY16 V/XC70 fanns det bara 2 tillval, (instrumentklädseln + den där panelinlägg) det var inscription tillval. Det var utöver momentum-utförande(då behövde du åtminstone läder-klädseln som stolarna för att kunna kombinera med instrumentklädsen) . panelinlägget kunde man lägga till vare sig vilken utrustningsnivå så som jag läser det.(kostade 1600kr)

Tar ett exempel från samma årsmodell. XC60 har "inscription paket" och där är kraven att du har summum-utrustningnivå och sen utöver summum kan du välja till inscription och då innehåller det från klädsel(stolarna), instrumentpanel, inlägg och fälgar.
Ja, det där blev enklare med tiden, när 70-serien inte längre var top-of-the-line, så att säga.
När jag köpte min XC70 2011, som 2012 års modell, då innebar Inscription en läderklädsel av högre (?) kvalité, med ventilerade framstolar. Klädseln fanns i fem färgsättningar, varav tre var tvåfärgade. Det stod Inscription inpräglat i nackstöd och mittarmstöd, mattorna var tjockare, det stod Inscription på instegslisterna och så fanns det två panelinlägg för dörrar och mittkonsol, som var unika för Inscription. Milled Amber och Sanded Silver.
Som tillval till denna härlighet kunde man också få läderklädd instrumentbräda.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]