- fre 05 jun 2020, 09:34
#1383416
Tänker likadant som du, gick faktiskt ut och testade att fälla ut/in den igår kväll men den löpte så fint så..! Vi får se i längden men som han sa på verkstan, det finns ingen riktig justermån varken på draget eller stötfångaren. Det är färdiga hål men han sa också att det ÄR små differenser på V60 just med plasten i stötfångaren. När han hörde om mitt problem visste han vad det var direkt och det hjälpte uppenbarligen (i alla fall för stunden).
grillchips skrev:@JanneB77, fördel att ha svarta skor! ;)Ja, det var jag som startade tråden...
Skämt åsido, jag är jättenöjd med min semiautomatiska. Eftermonterade själv och det var värt varje krona och svordom. Saknar INTE den avtagbara jag hade på förra bilen.
Men i trådstartarens fall där meken "rättade till" bakstöten, finns det ingen risk att den hoppar tillbaka och så står man där med skrapljud igen? Lätt åtgärdat förstås men känns som en halvtaskig lösning. Förvisso kanske något man får leva med om marginalerna nu är så små och man prompt vill ha på kulskyddet, känns inte helt najs oavsett.

Tänker likadant som du, gick faktiskt ut och testade att fälla ut/in den igår kväll men den löpte så fint så..! Vi får se i längden men som han sa på verkstan, det finns ingen riktig justermån varken på draget eller stötfångaren. Det är färdiga hål men han sa också att det ÄR små differenser på V60 just med plasten i stötfångaren. När han hörde om mitt problem visste han vad det var direkt och det hjälpte uppenbarligen (i alla fall för stunden).
V60 Cross Country D4 AWD 2020
Tidigare:
Skoda Octavia 1.0 TSI 2018
V90 Cross Country D4 AWD Business Advanced 2017
XC70 D5 AWD Sport Edition (Polestar) MY15
Saab 9-5 TiD Vector 2011
Audi A6 Avant 2.0 TDI 2012
BMW 318i 2007
Volvo V70 2.0D Momentum 2009
Tidigare:
Skoda Octavia 1.0 TSI 2018
V90 Cross Country D4 AWD Business Advanced 2017
XC70 D5 AWD Sport Edition (Polestar) MY15
Saab 9-5 TiD Vector 2011
Audi A6 Avant 2.0 TDI 2012
BMW 318i 2007
Volvo V70 2.0D Momentum 2009