Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SG
Hej på er.

Kommer ut många V70 A-traktorer med omprogrammerad ecu som bryter vid 30km/h.

Vilka mjukvaror används för detta? Hur gör man isf?

Har en Volvo DICE (kina) kan den användas för omprogrammering?
Användarvisningsbild
av Derank
Nä, det är inget du får göra själv iaf, du nåste ha ett intyg från de som gjort det osv, trimfirmor gör det, och vill du göra det själv iaf så är det en KESS som gäller, men det är meningslöst, du får den aldrig regbessad iaf
Användarvisningsbild
av Derank
ca 10k gick det lös på sist jag kollade här i stan på Ziptuning, men det finns säkert de som kan göra det billigare ochså.
av SG
Derank skrev:ca 10k gick det lös på sist jag kollade här i stan på Ziptuning, men det finns säkert de som kan göra det billigare ochså.
Derank skrev:Nä, det är inget du får göra själv iaf, du nåste ha ett intyg från de som gjort det osv, trimfirmor gör det, och vill du göra det själv iaf så är det en KESS som gäller, men det är meningslöst, du får den aldrig regbessad iaf
Du ska skita i vad jag får och inte får göra, du vet inget om vilka förutsättningar jag har.

Kan du läsa och förstå svenska?
"Vilka mjukvaror används för detta? Hur gör man isf?" skrev jag, inte om jag får göra detta eller vad det kostar, det vet jag redan. Vet du inte hur man gör, ska du vara tyst, jag är inte intresserad av dina åsikter.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
SG om du inte är intresserad av råden och tipsen eller åsikterna du själv frågar efter. Ja då kan du ju dra härifrån :devil:
Användarvisningsbild
av wissel
Dyker upp något troll ibland men inte så ofta gudskelov. SD bör nog söka sig någon annanstans. :-D
av Lövet
Den här tonen accepteras inte. Du får söka dig någon annanstans med dina frågor.

Vad jag förstår så ser effektav[…]

Jag byter elementet när jag ändå h[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]