Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett vinande ljud när jag gasar.. om bilen är kall så uppstår det när man kört en liten bit, jag upplever det som att det blir värre och värre till en viss gräns och ligger jag i 100 och släpper gasen så upphör det vinande ljudet. När jag stannar och kliver ur bilen så kan man känna en liten liten doft av typ bränd olja eller olja av nåt slag.. bilen har Automatlåda och den har gått som taxi men extremt påkostad med massa massa nya grejer.

Jag ska säga också att vänster inre drivknut som går in i lådan glappar ganska mycket i själva lådan, verkar inte vara nämnvärt med vibrationer dock och nåt oljeläckage är det inte, inte än i alla fall.

Nån som har nån aning om vad som kan vara fel.. ?

Tacksam för svar..
Borde det inte dyka upp ett felmeddelande i display om det skulle vara ett vakumfel eller på annat sätt gå hål på nån slang ? Min erfarenhet säger att det alltid brukar göra det, vinandet låter inte som ett traditionellt vinande, mer som ett ljud som uppstår när tex ett lager börjar bli dåligt eller så.. det är inga hjullager för dom har jag kontrollerat redan, det kommer från motorn vad jag kan höra i alla fall..

Ja det var original. du kan annars prova des[…]

Trodo.se har värmepaket i olika kvalitets- oc[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

@Malmstroem , Det där är bara för […]

Jag har Ystad Energi, som får el från […]