Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psykfall
Tjejen var ute och åkte med sin 245 1993a automat i torsdags, när hon kom hem backade hon in på parkeringen. Hon kom lite väl nära staketet bakom bilen, då hon lägger i D för att köra fram lite händer ingenting, det är även tvärdött på ettan 2an men R fungerar.

Jag bytte denna jävla automatlåda för en månad sedan. AW71 med OD

Vad kan ha hänt?
Vad göra?

PS hon har inte lagt i R när hon rullat framåt eller tvärtom hon LOVAR!!!

Tacksam för svar och lösningar.

;Mvh

Mikael Olsson

Ändrade topic, för den var riktigt usel. :wink:

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Senast redigerad av 1 Psykfall, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av camaro69
Bilen var herrelös. :wink:

Vad som helst kan hända.
:wink: :lol:
av Psykfall
camaro69 skrev:Bilen var herrelös. :wink:

Vad som helst kan hända.
:wink: :lol:

HA HA HA.... Kul att få sig ett skratt på morgonkvisten.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Eftersom hon bevisligen kunde köra hem så känns det skumt om det skulle vara lådan som gett upp bara så där. Kolla så att länkaget mellan låda och spakställ är okej och att det är rätt injusterat. Kolla också att det är rätt oljenivå i lådan, för lite olja i lådan kan få många konstiga fenomen.
av Psykfall
Hilmer skrev:Eftersom hon bevisligen kunde köra hem så känns det skumt om det skulle vara lådan som gett upp bara så där. Kolla så att länkaget mellan låda och spakställ är okej och att det är rätt injusterat. Kolla också att det är rätt oljenivå i lådan, för lite olja i lådan kan få många konstiga fenomen.
Jag var nere och röck i spaket och som b´vanligt hände ingenting vid drive och 1,2 läget. Så jag fick en brinning jag http://www.lotten.se/schema.pdfa i backen backade och kastade i driven. Bilen hoppade till och nu fungerar den igen..

Tack för alla tips.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]