Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Vi har genom åren haft en rad Volvo bilar : S70, S60, V70II och V70III. Idag har vi kvar de 2 senaste och det börjar bli dags att byta V70II 03 mot något nyare. Vi siktar dock fortfarande på begagnat och med en prislapp runt 50-70.

Volvo C30 såg intressant ut men de har endast 3 dörrare vilket fungerar dåligt med 2 mindre barn.

Volvo S40 har vi tidigare tittat på och vår känsla här är att dessa inte andas riktig Volvo kvalité?

Har ni något förslag på bra, hållbar mindre bil? Det behöver inte vara en Volvo men kvalitén och meckar vänlighet bör vara runt samma klass.
Användarvisningsbild
av vetten
En V50 kanske kan funka men köp en med en äkta volvo 5:a inte en med fordmotor, finns ju en hel del med mycket utrustning i bra skick, en kompis sålde en fullutrustad i fint skick och inte för många mil för dryga 20000:- nyligen.
av snowman
vetten skrev: tor 28 maj 2020, 13:31 En V50 kanske kan funka men köp en med en äkta volvo 5:a inte en med fordmotor, finns ju en hel del med mycket utrustning i bra skick, en kompis sålde en fullutrustad i fint skick och inte för många mil för dryga 20000:- nyligen.
Ja, de kan ju vara något, har dock fått en känsla av att inredningen är väldigt smäckig i dessa bilar?
av Malmstroem
V40 av senaste varianten (2012-2019) skulle kunna vara ett alternativ -- men de som kommer in i prisspannet ser ut att vara diesel.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Har en V50 som pendlarbil och knölar i barnstolarna (bakåtvända) i den när jag skruvar med vår V70N.

Noll sikt i höger backspegel så jag sätter på en husvagnsspegel när det är aktuellt.

Blir nog bra mycket bättre när vi kan vända på barnen sen. Har även takbox då det inte går i alltför mycket packning i en V50.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]