Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RichardR
Hej,

Någon har kört på mig på en parkering idag och nu är jag av med "luckan" (se bild) och har numera ett hål i framspoilern. :devil:

Någon som vet hur jag enklast får tag på en sådan? Och vad är det egentligen? Vad har denna lösa delen för funktion?

Det kanske inte går att lösa en sån löst utan kommer kanske med hela spoilern så att säga. Oavsett borde jag ta det med försäkringsbolaget men en snabblösning med en sådan lucka vore också skönt.

Mvh
Richard
Bilagor
20200521_171854.jpg
20200521_171854.jpg (448.93 KiB) Visad 1494 gånger
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
klacken skrev:Bakom luckan är skruven till stötfångaren.
Ganska säker på att det är där man monterar en dragögla om man behöver bogseras.
Användarvisningsbild
av theodorkalin
EbbevonVolvo skrev:
klacken skrev:Bakom luckan är skruven till stötfångaren.
Ganska säker på att det är där man monterar en dragögla om man behöver bogseras.
Precis så är det, finns att köpa löst men kommer olackerad så behövs lackas i bilens färg, kostar ca 500 allt som allt om man gör det själv.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
@RichardR: Testa att ringa JB i Jönköping och kolla om de har någon skadad stötfångare, som ska kasseras, som du kan få köpa luckan från... Jag menar, de flesta bilar är ju frontkrockade men att denna luckan kanske har klarat sig.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]