Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
Hej jag har fått problem med min motor på bilen det är så att min motor har tagit väldigt lång tid på sig att bli varm. Men ibland så har det blivit ganska fort varm och kylväska har sett lite grå ut ibland men med bra kylförmåga på 33- . Men jag har även en annan tråd om det när jag fick en lite ispropp och verkstaden sa att topplockspackningen hade gått sönder men efter lit påfyllning av starkare kylarvätska så har den gått bra i 2000 mil. Men nu helt plötsligt på väg hem på motorvägen så började motorn att vibrationer från motorn som jag inte varit med om förut så det blev att stanna i närmaste p-ficka och motorn började vibrerar mer och jag kände att den inte gick på alla burkar tyvärr. Kan topplockspackningen gått nu på bilen inte något felmeddelande i bilen oljan såg bra ut och även kylväska och inte heller någon motorlampa tänd och den är även står att starta. Nu står det på en verkstad och bilen är en v70 t5 06 19300 mil och ny servad med olja och filter och luftfilter och kupéfilter vad tro ni har hänt med kärran ?????

Ja det var original. du kan annars prova des[…]

Trodo.se har värmepaket i olika kvalitets- oc[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

@Malmstroem , Det där är bara för […]

Jag har Ystad Energi, som får el från […]