Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stegev
Bäckis skrev: ons 13 maj 2020, 11:31 Man får ju bara hoppas på att bilen är så bra som man önskar.
Skulle vara mycket tråkigt om man får ett hopstressat åk med en massa fel så man vill byta igen och vänta 1år till...
Det är ju precis det jag oroar mig för. Känslan just nu är att man väntat alldeles för länge på en premium kinatillverkad bil. Min nästa Volvo kommer inte från Kina, så mycket vet jag.
Användarvisningsbild
av mattes
stegev skrev:
Bäckis skrev: ons 13 maj 2020, 11:31 Man får ju bara hoppas på att bilen är så bra som man önskar.
Skulle vara mycket tråkigt om man får ett hopstressat åk med en massa fel så man vill byta igen och vänta 1år till...
Det är ju precis det jag oroar mig för. Känslan just nu är att man väntat alldeles för länge på en premium kinatillverkad bil. Min nästa Volvo kommer inte från Kina, så mycket vet jag.
Håller med, är fan inte rimligt att vänta 14 månader. Hade jag beställt en Koenigsegg hade jag förstått det, tom en Tesla. Men en volvo, fy vad dåligt.
av stegev
mattes skrev: tor 14 maj 2020, 10:10
stegev skrev:
Håller med, är fan inte rimligt att vänta 14 månader. Hade jag beställt en Koenigsegg hade jag förstått det, tom en Tesla. Men en volvo, fy vad dåligt.
Apropå Koenigsegg, den där ny Gemera är ju en våt dröm.
av Baselord
Bytte arbete i April och fick säga ajdö till min V60 T8.

Ny förmånsbil fick bli en Tesla model 3. 1 veckas leveranstid :) skaplig skillnad. Även om bilen såklart redan fanns i Sverige vid beställning. Det lönar sig ibland att ha få olika utrustningsalternativ, även om det kanske är lite tråkigt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
av Hink84
Har någon koll på hur långt innan planerad leveransvecka bilen anländer till Sverige, eller brukar det variera?
Säg att det är 5 veckor kvar, anländer den till Sverige när det är en vecka kvar eller kommer den tidigare in till landet?
av Nihon
Hink84 skrev:Fick svar från min säljare nu att den lämnat Polen, påväg till Gent nu, 5 veckor kvar enligt minvolvo
Enligt min säljare så kan de inte se mer än vad jag själv kan på "Min Volvo" :/ Tror inte riktigt på det iom att många verkar få ut betydligt mer info ifrån sin säljare ....
av PBateman
Hink84 skrev:Har någon koll på hur långt innan planerad leveransvecka bilen anländer till Sverige, eller brukar det variera?
Säg att det är 5 veckor kvar, anländer den till Sverige när det är en vecka kvar eller kommer den tidigare in till landet?
2 veckor innan brukar bilen komma in enligt min säljare
av Leif55
Min säljare säger samma sak, de kan inte se mer än jag själv på min Volvo. Han räknar med min bil (lev. V30) ska komma till Göteborg i slutet av Juni och till Enköping 2:à veckan i Juli och leverans till mig v30, precis ett år efter beställning.
Hoppas bara att det inte blir tjall på järnvägen nu😳
av Hink84
Min säljare kunde inte se mer än minvolvo, men han mailade volvocars och fick mer info från dom som han vidarebefordrade till mig
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 50
Få fart på styrservon

Funkade inte

Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida