Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Simpa
Har monterat stolarna. Passagerarsidan fungerar utan problem men förarsidan går endast ca 30 sek efter jag låst upp alt slagit på tändningen. Drar jag ut kontakten med de fyra klena trådarna och sätter i igen får jag 30 nya fräscha sekunder. När jag kopplat upp mig med VADIS och läst felkoder i PSM får jag E003 konfigurationsfel vilket tycks innebära att CEM inte känner igen denna nod. Kommunikationen fungerar dock ty jag kan i datorn se vilka knappar på stolen som aktiveras, samt även köra stolen från datorn i 30 sek. Om nu inte Volvo kan fixa den här mjukvaran får jag sätta en strömbrytare på stolen så jag enkelt kan ladda med nya sekunder 8)
av Knasen
Simpa: Att stolen funkar är ett tecken på mjukvaran redan finns, programvaran följer med stolen om den är beg. och om har suttit i annan bil.

Nu måste bilen förstå att det finns en ny stol, Eftersom du har tillgång VADIS har du även tillgång SDA och DHA?

En grej du kan testa är köra stolen till alla ändlägen och hålla in knappen tills stolen rör på sig eller knäppande ljud. Jag är inte säker på det funkar, men prova. Jag vet att man gör så när ska"Lära bilen" Var framrutorna ska stanna i ändlägena och även takluckan.
av KenZoo
Dessa 2 kablar ni pratar om till elstol?
Ligger det löst under stolen om man har manuell stol??

Ska nämligen köpa elmanövrerad stol idag, har en s60 2,4 140 business 2001

Räcker bra att slå till med näven […]

Om man vil reparera en bil idag, da måste ma[…]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]

Motor? 2.4T, har lagt till det i trådstar[…]