NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mats99
Bytte batteri i nyckeln volvo s40-04, efter det funkar det inte att låsa upp eller låsa bilen...vad gör man? batteriet sitter rätt i nyckeln, med + pol där den ska vara
av hockeytok
Hej
Ibland kan det hända att fjärrkontroller låser/ hänger sig om batteriet varit svagt. Hur var ditt batteri innan du bytte ?
Prova att ta isär igen , ta bort batteriet , det är väl ett nytt förmodar jag.
Ta ett verktyg som du kan kortsluta polerna med ( typ sax ) För att ta bort " gammalström ) som kan sparas i en kondensator.
När du gjort det sätt tillbaka batteriet , och prova , hoppas !
Mvh ht
av Mats99
Tack ska testa i morgon, batteriet var väl ok innan jag bytte utan det var mer att jag bytte batteri i den gamla nyckeln för att få igång den och tänkte det kan inte skada med att byta i den andra oxå....nu funkar ingen
av Tompan60
Har du köpt billiga på typ jula kjelle Clas Olsson så kan det vara batterierna. Köpte från kjelle. Höll en vecka. Sen köpte jag Varta batterier. Funkat 1,5 år nu
av dieselputte
Tompan60 skrev: tor 14 maj 2020, 21:38 Har du köpt billiga på typ jula kjelle Clas Olsson så kan det vara batterierna. Köpte från kjelle. Höll en vecka. Sen köpte jag Varta batterier. Funkat 1,5 år nu
Trams, jag har då aldrig haft problem med "NO name" Litium celler, köpte storpack på Kjelle till några av mina brandvarnare, har även använts till bankdosor. Volvo nyckeln byter jag batteri hos Volvo, kostar 50 kr och då har man garanti+ kassören byter batteriet.

Vad är det för värmare inkopplad[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]

Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]