Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjabo3
Har en volvo v90-17 med bara ett usb uttag någon som vet om det räcker byta modulen till två uttag eller om annat måste till
av Xanthopteryx
Ladda mjukvara. Kan vara som så att det är det enda som krävs - lite osäker på om man verkligen måste montera in ett extra uttag.
Användarvisningsbild
av batmac
Tidigare har jag läst att för carplay räcker det med mjukvara, men för android auto måste man ha den extra USB-porten. Sen mjukvara på det.
av Nystrom7
Stämmer som dom säger. Byta uttaget och mjukvara så funkar det. Dock finns det 2 mjukvaror så se till att få den med android auto har för mig den hette smart phone integration och den andra carplay. Det står iaf på Volvos sida med artikelnummer.

Fick eftermonterat på min efter miss i modellbryt.
av morfarginko
batmac skrev: mån 11 maj 2020, 21:02 Tidigare har jag läst att för carplay räcker det med mjukvara, men för android auto måste man ha den extra USB-porten. Sen mjukvara på det.
Går det att fixa Apple carplay i efterhand?
av Xanthopteryx
Japp. Kolla tillbehörskatalogen. Finns en länk däri med all info. Den länken jag gav innefattar AA plus ACP.
230fk går snålt

Ja jag hade den tanken med så ska testa dett[…]

Påställning/besiktningsfråga.

som @Lövet skrev. vem som helst kan besikta. […]

Växellådan behöver inte vara d&a[…]