Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av axehawk
apersson850 skrev:Man kan alltid chansa. Men det får nog anses rätt dumt i detta fallet att inte lossa batterikabeln först. Du ska ju dessutom koppla bort dörrmodulen, i och med att du lyfter av dörren. Rent allmänt rekommenderas att du väntar minst fem minuter från det att batteriet kopplades bort tills det att du börjar koppla bort styrenheter, så de hinner spara vad de ska spara först.
Tack. Då kopplar jag ur batteriet innan jag påbörjar arbetet 👍🏼
Användarvisningsbild
av axehawk
Succé. Nu har jag hakat av dörren och lagat kabelbrottet, jag lyckades göra det utan att skära sönder muffen, så nu fungerar centrallåset igen. Det var alltså den grön/lila kabeln som orsakade problemet att bilen trodde att förardörren var öppen, och därför kunde inte bilen låsas.

Tack alla för ett grymt forum, fantastiskt vilken kunskap som finns här 👍🏼👏

Bild

Nu till nästa problem, efter att man låst bilen - och sedan låst upp den - så går inte förardörren att öppna utifrån (men inifrån går det), men det får bli en annan tråd (gissar att det är byte av låskista som är lösningen på detta problem).
Användarvisningsbild
av batmac
Låskista eller eventuellt bara motorerna kanske? Hade liknande symptom på bakdörren på min S60, samt att den inte låste alla gånger. Sen jag tog isär hela innerdörren för att byta motorer i låskistan (men hade köpt fel motorer, till XC/V70 ist, long story), så har allt funkat.

Om du kommer fram till att det räcker att byta motor, så har jag kvar dessa.

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]