Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BobBlondie
Snapchat-1216052596.jpg
Snapchat-1216052596.jpg (219.7 KiB) Visad 792 gånger
Man kan tyda klockan och det på displayen från vissa vinklar men väldigt dåligt.

Började med att ena glappade, och sedan slockna helt och efter några månader gjorde andra sidan lika dant men sedan dess har dom sett ut såhär. Någon som har idé på vad som e paj eller något man kan testa själv. Ska sälja bilen så tänkte inte lägga pengar på å byta ut den. Men har ni tips och råd så mottages det gärna
av daekol
Om du skall sälja bilen tycker jag nog allt att du fixar det där ordentligt. Jag hade inte blivit nöjd som köpare om det där felet dök upp en vecka efter köp för att någon gjort en bonnelösning.
av BobBlondie
Bonnlösning? Jag frågar om någon vet felet och hur man kan åtgärda det själv eller vad man kan testa. Inte så mycket fel i det!

Jag säljer den utan att fixa skiten om det inte finns något man kan testa, och sen har jag inga problem och prata med köpare om vad som varit med bilen och vad man gjort! Idiot!
Användarvisningsbild
av Variosboy
1, 2, 3, andas!

Hur kan det bli så många missuppfattningar på så få inlägg?
Ts skriver ju klart och tydligt i första inlägget att felet nu är permanent, alltså inget som en eventuell köpare kommer att missa. Vidare frågas det ju efter tips som gör att ts slipper byta ut mätarhuset. Mao, är det vanligt med dåliga lödningar någonstans eller annan vanlig glappkontakt!?
Sen får ts också lägga lite band på sig. "Idiot" är inte det effektivaste att skriva om man vill ha hjälp. ;-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Utan att veta alls så tror jag inte att det finns någon "bonnlösning" utan det billigaste vore att hitta ett annat mätarhus på en skrot med självplock, te.x jb i jönköping
av Lövet
Med den tonen så får du leta efter svar på andra forum.
Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]

P00BD00 är borta nu. Det ska vara den som ger[…]

OM RYSSEN KOMMER

USA har ju tidigare pratat om att Europa mås[…]