Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iRunfast
Låter som en mindre prisvärd investering, om man nu inte får den gratis av en schysst kompis :)
av V7002
Jag ångrar inte trimningen. Den var lätt värd de 7000 det kostade. Bilen går så mycket bättre efter optimeringen. Går bättre i högre hastigheter. Tankar givetvis 98 oktan om det nu påverkar effekten någonting. Bilen accelererar märkbart bättre nu än innan.
av sicnarf
Varför köra V70 när du vill köra så fort? Köp en riktig racer istället för en traktor!
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
av MickeM
Det är skillnad i utväxlingen mellan 140 och 170hk tror jag, så det kan nog få en trimmad 140hk att kännas rappare än en 170hk.

Någon racer blir den aldrig, men det var nog inte ambitionen heller, antar jag.
Den kan säkert få trevlig karaktär.

Toppfarten är ju mer än tillräcklig orginal.
Även för Autobahn om man åker seriöst.
Varför ändra den?
Bättre gasrespons förstår jag, men det är ju inte samma sak.
av V7002
Så är det. Trimmad 140 hk känns som en helt annan bil än original. Bättre acceleration och vridmoment. Jo toppfarten är tillräcklig original men kan ju vara intressant att veta hur mycket högre toppfarten blir efter trimning. Enligt biluppgifter är toppfarten 205 km/h original och efter trimning borde den ligga runt 220-230.

Ja det var original. du kan annars prova des[…]

Trodo.se har värmepaket i olika kvalitets- oc[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

@Malmstroem , Det där är bara för […]

Jag har Ystad Energi, som får el från […]