Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kick96
Hej V70n -04.
Har fått ett konstigt ljud när jag ska starta bilen. Började i måndags, Det låter som att startmotorn är kass, men har bytt den samma problem fotfarande.
Ljuder som kommer låter som att den går tungt och skrapande ljud och få ge den full gas så den startar. Men absolut inga problem om jag rullar igång den, den går hur bra som helst. Bara att startar den med startmotorn då det låter illa.
Motorn har gått 21K Använder bilen dagligen.
Mvh Kim..
av kick96
Är fixat.
Ha varit på verkstad och bett dom att lyssna, det kunde varar svänghjulet sa han. Men i detta fall så var det startmotorn som var något knas med, gjorde två start försök så han fick höra väg sista försöket så rök det om den, så jag åkte hem efter detta och två timmer efter jag kom hem så var jag tvungen att åka iväg, och då var den tyst och har varit det sen dess.
av kick96
Det löste sig själv, efter startmotorn hade blivit varm eller lite överhettad (rök) Har inte varit några problem efter detta, har funkat åtskilliga gånger idag utan något missöde.
Ska också säga att det bättre beg startmotor. Den har väl slitit in sig nu.

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]

När du tar av kroken ska vredet vridas s&arin[…]