Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavidBlomqvist
Alla bilar idag går ner i viloläge efter ca en vecka för att inte dra ur battriet, inget ovanligt och bara att gilla läget....inget mer med det. :-)
av Car
DavidBlomqvist skrev: sön 03 maj 2020, 11:57 Alla bilar idag går ner i viloläge efter ca en vecka för att inte dra ur battriet, inget ovanligt och bara att gilla läget....inget mer med det. :-)
Visst har jag fördömt det där viloläget. Men det är ändå inte det som i sig är bekymret. Det är hur man på ett bekvämt och smidigt sätt kommer ur det så att man åter kan använda klimatfunktionen genom appen. I Voc appen sägs bl.a. att man måste starta bilen manuellt för att det ska ske. Det vore BEDRÖVLIGT om det vore enda möjligheten, dvs att tvingas gå ut till bilen och starta den för att bryta viloläget! För övrigt är det väldigt oklar information i manualen om vad som exakt gäller. Andra här säger utifrån erfarenhet att man kan sätta på timern trots att den är i viloläget och då fungerar det. Det vore toppen! Men min erfarenhet är att det inte går, åtminstone inte för mig. Men jag ska i veckan som kommer göra ett återstående test - ställa in timern INNAN den går i viloläge, och se vad som händer då. Därefter tänker jag kontakta utbildat servicefolk på volvo för att se om de kan ge ett definitivt svar. Så jag återkommer ...
Användarvisningsbild
av T0NY
Det har hänt mig 1 gång på 6 månader. Tyvärr är det värre för oss med hybrid har man laddsladden inkopplad kan man inte fjärrstarta bilen utan enbart starta parkeringsvärmaren. Så står bilen för länge så måste man alltså gå ut till en kall bil och starta den där. Lösningen är att köra bilen minst en gång i veckan 🤷🏼‍♂️ Det är också trist att om man parkerar den med sladden för att ladda och man vill kyla ner kupén på sommaren så går inte det då man måste fjärrstarta för att ACn ska gå. 😕
av robbanberg
Men är det inte så att på hybrider så kyler även funktionen Parkeringsklimat med AC? Borde fungera med sladd i...

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
av Car
Nu har jag gjort ytterligare några tester. Jag har prövat ställa in timern INNAN den går i viloläge för att ta reda på om värmaren aktiveras fastän den senare hamnar i viloläge. Och det funkar, den sätter då igång värmaren fastän den är i viloläge. Det är bra. (Men som jag sagt tidigare, för mig funkar det inte om jag försöker med timern EFTER att den hamnat i viloläge.) Sen har jag testat att fjärrstarta bilen någon dag INNAN den går i viloläge för att se om det på det sättet går att förlänga att bilen är aktiv och inte hamnar i viloläge. Men nej, det funkar inte. Nu ska jag bara vända mig till volvos support och fråga om det stämmer allt vad jag kommit fram till, så jag återkommer ...
av Primus
Hur har det gått? Fått någon ytterligare klarhet?

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]