Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NatureBoyyy
Hej! Hämtade idag ut min nya v60 r design med 19" fälgar, åkte givetvis en tur, I början var det lugnt men efter sisådär 40 minuter körande och i lite högre hastighet vibrerar ratten riktigt ordentligt (alltså i 80-120), mina händer domnar efter ca 5 minuter. Min seat Ibiza 2018 jag hade innan hade mycket mindre vibrationer och dessutom 3 cylindrar och en riktigt budgetbil.

Sedan började arslet och benen domna bort av vibrationerna, förstår att r design ska vara lite sportigare men såhär illa var det verkligen inte när jag provkörde en i vintras. Gör sommardäcken så mycket? Läst det är en hel del problem med vibrationer, men testade att minska trycket utan någon större framgång. Är det bara kolla om man kan provköra någon r design de har inne annars in på felsökning? Eller finns det något mer man kan testa?

Känns jävligt trist just nu... :crying:
Användarvisningsbild
av Rillee
Behöver kanske bara en balansering
Användarvisningsbild
av fjohan82
Som sagt, ring din säljare imorgon och beskriv problemet.
Är vikterna på hjulen dåligt fastsatta kan de ha lossnat, vilket kan skapa obalans i bilen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ett tillägg: Kolla så det inte är så enkelt att hjulen inte är riktigt fastskruvade...
Rillee skrev:Behöver kanske bara en balansering
Får hoppas, har ju läst här om lite skräckexempel..
fjohan82 skrev:Ett tillägg: Kolla så det inte är så enkelt att hjulen inte är riktigt fastskruvade...
Alright det ska jag göra, tack!
av Tiimpan
NatureBoyyy skrev: tis 05 maj 2020, 22:19 Hej! Hämtade idag ut min nya v60 r design med 19" fälgar, åkte givetvis en tur, I början var det lugnt men efter sisådär 40 minuter körande och i lite högre hastighet vibrerar ratten riktigt ordentligt (alltså i 80-120), mina händer domnar efter ca 5 minuter. Min seat Ibiza 2018 jag hade innan hade mycket mindre vibrationer och dessutom 3 cylindrar och en riktigt budgetbil.

Sedan började arslet och benen domna bort av vibrationerna, förstår att r design ska vara lite sportigare men såhär illa var det verkligen inte när jag provkörde en i vintras. Gör sommardäcken så mycket? Läst det är en hel del problem med vibrationer, men testade att minska trycket utan någon större framgång. Är det bara kolla om man kan provköra någon r design de har inne annars in på felsökning? Eller finns det något mer man kan testa?

Jag hade bara vänt bilen och åkt tillbaka. Sånt löser dom till dig. :-)
Tiimpan skrev:
NatureBoyyy skrev: tis 05 maj 2020, 22:19 Hej! Hämtade idag ut min nya v60 r design med 19" fälgar, åkte givetvis en tur, I början var det lugnt men efter sisådär 40 minuter körande och i lite högre hastighet vibrerar ratten riktigt ordentligt (alltså i 80-120), mina händer domnar efter ca 5 minuter. Min seat Ibiza 2018 jag hade innan hade mycket mindre vibrationer och dessutom 3 cylindrar och en riktigt budgetbil.

Jag hade bara vänt bilen och åkt tillbaka. Sånt löser dom till dig. :-)
Ja är nog inte mycket annat att göra, får se hur mycket jag kommer få slåss för det här, ångrar nästan redan köpet..
av Snelhest
Ja, detta borde ju inte ens landa i ett foruminlägg. Helt givet att bara vända och åka tillbaka till ÅF och säga att det är dåligt.

Självklart ska inte en bil vibrera... luftmängd i däck spelar noll roll.
Användarvisningsbild
av RmK
Vad sitter det för däck på din V60? Pirelli P7 ?

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]