- tis 05 maj 2020, 22:19
Hej! Hämtade idag ut min nya v60 r design med 19" fälgar, åkte givetvis en tur, I början var det lugnt men efter sisådär 40 minuter körande och i lite högre hastighet vibrerar ratten riktigt ordentligt (alltså i 80-120), mina händer domnar efter ca 5 minuter. Min seat Ibiza 2018 jag hade innan hade mycket mindre vibrationer och dessutom 3 cylindrar och en riktigt budgetbil.
Sedan började arslet och benen domna bort av vibrationerna, förstår att r design ska vara lite sportigare men såhär illa var det verkligen inte när jag provkörde en i vintras. Gör sommardäcken så mycket? Läst det är en hel del problem med vibrationer, men testade att minska trycket utan någon större framgång. Är det bara kolla om man kan provköra någon r design de har inne annars in på felsökning? Eller finns det något mer man kan testa?
Känns jävligt trist just nu...
Sedan började arslet och benen domna bort av vibrationerna, förstår att r design ska vara lite sportigare men såhär illa var det verkligen inte när jag provkörde en i vintras. Gör sommardäcken så mycket? Läst det är en hel del problem med vibrationer, men testade att minska trycket utan någon större framgång. Är det bara kolla om man kan provköra någon r design de har inne annars in på felsökning? Eller finns det något mer man kan testa?
Känns jävligt trist just nu...