- mån 04 maj 2020, 14:43
Så har det då hänt, min XC60 T8 ( Knappt 2 år gammal och endast 1750 mil) laddar inte längre sedan ca 10 dagar och jag får köra på bensin ända till den 10 juni då det är tidigaste dag verkstaden har tid för bilen.
Jag har provat ladda med två olika sladdar och från flera olika stolpar och konstaterar att felet ligger i bilens system. Fjärrsänd logg till Bilia säger samma sak.
Vidare har jag sedan 1,5 år tillbaka haft en helt hysteriskt rusande kylfläkt. Verkstaden har tyvärr inte lyckats hitta källan till problemet.
Ingen bil jag ägt, har någonsin väsnats så mycket som min T8:a - ja, det skulle vara på någon av mina första bilar i ungdomen, när avgasröret gått sönder.
Till detta har hela högersidans inre plastpaneler usel passform, så vid körning på gatsten, skramlar och vibrerar i min 800kkrs bil som en gammal Krakowtaxi anno 1982 - efter 100 000 mil.
Behöver jag nämna att jag är något besviken?
Jag har provat ladda med två olika sladdar och från flera olika stolpar och konstaterar att felet ligger i bilens system. Fjärrsänd logg till Bilia säger samma sak.
Vidare har jag sedan 1,5 år tillbaka haft en helt hysteriskt rusande kylfläkt. Verkstaden har tyvärr inte lyckats hitta källan till problemet.
Ingen bil jag ägt, har någonsin väsnats så mycket som min T8:a - ja, det skulle vara på någon av mina första bilar i ungdomen, när avgasröret gått sönder.
Till detta har hela högersidans inre plastpaneler usel passform, så vid körning på gatsten, skramlar och vibrerar i min 800kkrs bil som en gammal Krakowtaxi anno 1982 - efter 100 000 mil.
Behöver jag nämna att jag är något besviken?
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.