Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Storfot
Det verkar ju finnas vissa möjligheter att få igång något i alla fall. Jag siktar som sagt på att få till något eget i första hand. (Jag funderar på att bygga ihop någon Arduinokompatibel Atmegapryl som får sköta lågnivåsnacket, kopplad till en gammal Androidtelefon som får sköta nätverkskommunikation, gps-positionering etc.) Så jag hoppas att det går att sniffa till sig hur man kan konfigurera upp värmaren.
Men är det någon som har koll på om det funkar att koppla in sig på CAN bakom stereon och konfigurera värmaren den vägen? (Jag ska sätta in en ny stereo + adaptrar, så det vore ju smidigt att koppla in sig där och inte behöva röra bilens kablage.)
av torparn11
johnnype skrev:Problemet är leverans av nya PCB, komponenterna ligger redan hemma för att monteras... :-(

Inväntar leveranstid...
A ok men när du får hem dina PCB så är jag intresserad av att köpa en box av dig om du säljer?
av torparn11
johnnype skrev: lör 02 maj 2020, 08:10 Det är jag som gjort CAN-Box, den kan fjärrstarta värmaren via knapptryck på original fjärren. Går också att sätta på en kabel till dess kretskort som du kan jorda med ex.vis GSM-relä för att också fjärrstarta värmaren.

Däremot så får jag inte några nya PCB på ett tag till vad det verkar...
Tjena.
Har du några can boxar på g?
Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

De som vinner på förändringen klag[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]