Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mamel
Problemet försvann, utan att jag hade gjort någonting. Nu visar den plötsligt 0,0 i förbrukning :-)

Men aldrig får man vara helt glad, nu läcker det in vatten i bagageutrymmet i stället :-(

"Vi säljer den nya och behåller den gamla", sa hustrun. Barnen höll med, de tycker att den gamla har ett roligare registreringsnummer.
Du behöver kanske avvisningslisten uppe på takets bakände, under luckan (när den är stängd). Det rann in i min bil också, innan jag satte dit den listen.
av Mamel
apersson850 skrev:Du behöver kanske avvisningslisten uppe på takets bakände, under luckan (när den är stängd). Det rann in i min bil också, innan jag satte dit den listen.
Kanske. Jag googlade lite på detta eminenta forum och såg en tråd om det. Men jag undrar om det är det som är felet i mitt fall. Vattnet ansamlas vid antennfästet till ena bakrutan och det finns en fuktros i taket. Även om vatten förvisso kan ta sig underliga vägar känns det osannolikt att det skulle rinna från bakluckan, upp under innertaket och ner till antennfästet. Jag undrar om det inte är hajfenan som är boven.

Men det får bli verkstadens bekymmer. Bilfirman som jag köpte bilen av accepterade direkt att ta ansvar för felet. En självklarhet egentligen, men man vet aldrig så noga med mindre bilfirmor.
Listen jag tänkte på hjälper mest om det rinner in vid den bakre platspanelen, som sitter vid bagagerumslisten. Jag håller med om att det inte låter så, när du beskriver mer i detalj var vattnet kommer från.
Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]

P00BD00 är borta nu. Det ska vara den som ger[…]

OM RYSSEN KOMMER

USA har ju tidigare pratat om att Europa mås[…]