Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomZaj
Blir inte mycket gummi kvar, kommer förmodligen att tappa den feta looken som en Xc70 ska ha. kommer nog och bli rejält stötigare med dom däcken. Ska bli intressant och se lite bilder på det.
Användarvisningsbild
av eiskall
Det första du kommer att märka är att framhjulen går i innerskärmarna vid ca 70% (grov uppskattning) rattutslag. Jag har 235:or på min S60 och det påverkar svängradien ganska mycket.
Användarvisningsbild
av Loner
eiskall skrev:Det första du kommer att märka är att framhjulen går i innerskärmarna vid ca 70% (grov uppskattning) rattutslag. Jag har 235:or på min S60 och det påverkar svängradien ganska mycket.
Jag har 225 på min V70, och dom tar i vid uppskattningsvis 95% rattutslag, beror ju T'n på fälgen oxå...

/L
Användarvisningsbild
av Tag_H
Tur att vi alla har olika smak :roll:

Personligen tycker jag att det är svinfult med lågprofil på en Cross :???:
av TomZaj
Svängradien tror jag inte du får problem med, har själv 255/45 18" och det tar inte i någonstans vid fullt rattutslag :wink: Tycker det ser maffigt ut, är ju mycket gummi tack vare bredden på däcket. Blir nog för tunt me gummi på 235/40 19"
av Bruna_Fisken
Roligt att se alla de olika tycken hur en cross ska se ut.
Jag kommer givetvis klistra in lite bilder efter helgen da de sitter pa.

Hoppas nagon kanske andrar sig om sitt tycke angaende lagprofil pa cross. :D
av Bruna_Fisken
Har monterat Fälgarna och de vart j.... feta.
Nu är bara problemet att jag inte vet hur jag ska lägga upp bilden så alla kan få tycka till om det vart bra eller ej. Smaken är ju trotts allt delad som baken.
Användarvisningsbild
av samcan
Bruna_Fisken skrev:Har monterat Fälgarna och de vart j.... feta.
Nu är bara problemet att jag inte vet hur jag ska lägga upp bilden så alla kan få tycka till om det vart bra eller ej. Smaken är ju trotts allt delad som baken.

aw maan lägg upp bilder annars så slår jag dig !!!!, lägg upp på garaget om inge annat så får du skicka din garaget länk hit.

(det övannämnda ska nog inte tas på alvar, det är ett skämt som sprungit loss från hagen.)
av Bruna_Fisken
Efter lite knöl och så har jag lyckats ta två bilder.
Kanske inte de bästa eftersom jag vart av med kameran förra veckan och har inte köpt någon ny.
Så det är bilder med mobilkarmera.
Kommer att lägga upp nya fräscha bilder senare.

Hoppas det är någon som ändrar åsikt om att Cross inte ska ha feta fälgar. :?:

Jag är kalas nöjd och tycker bilen vart dyng fet och helt fantastisk att köra då det inte är stötigt och tar inte i när jag svänger fullt. :twisted:

Tyck till, då det allt tid kul att höra både ris och ros.
http://www.garaget.org/?car=65848

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg