Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ping84 skrev:Tråkigt en en liten andel som missköter sig ska straffa en övervägande majoritet som sköter sig.

Ska man skaffa bil ska det alltså vara årsmodell 2021 eller äldre :-) .
Tröttsamt är ordet. En av anledningarna till att jag kör XC60 med ballongdäck och en offroadhoj, så slipper man i laglig hastighet bry sig allt för mycket om dessa fartgupp som kommit till av att folk har så sjukligt svårt att hålla sig i alla fall lite i kragen... =)

Ser varje dag folk med blåtand i bilen hålla e lur mot örat, nackdelen med att sitta högre är att man ser detta ;-)
Steffe3 skrev:Nej, inte jag heller.

Synd bara att dom är så lätta att komma förbi (om man är fler än en). Kanske är lätt på andra sätt också, inget jag har koll på faktiskt.
Busenkelt har själv gjort på våra servicefordon då vi är några som delar fordon och ingen vill blåsa i dessa tider som råder nu.
Derank skrev:
Steffe3 skrev:Nej, inte jag heller.

Synd bara att dom är så lätta att komma förbi (om man är fler än en). Kanske är lätt på andra sätt också, inget jag har koll på faktiskt.
Busenkelt har själv gjort på våra servicefordon då vi är några som delar fordon och ingen vill blåsa i dessa tider som råder nu.
Vad har ni för enheter? Dräger XT eller?

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk

Micce1980 skrev: tor 30 apr 2020, 22:59Tröttsamt är ordet. En av anledningarna till att jag kör XC60 med ballongdäck och en offroadhoj, så slipper man i laglig hastighet bry sig allt för mycket om dessa fartgupp som kommit till av att folk har så sjukligt svårt att hålla sig i alla fall lite i kragen... =)
Råkade passera ett farthinder i Linköping när jag körde ca 35 km/h förra veckan, passageraren bredvid ställde en fråga och den lilla sekunden fick mig att missa 30-skylten. Det small till utav bara :mad: :devil: i bilen, ett sånt där automatiskt elände som sänks om man kör något för fort.
Det var inte mysigt i en R-Design med sportchassie...
MarcusJ skrev:
Micce1980 skrev: tor 30 apr 2020, 22:59Tröttsamt är ordet. En av anledningarna till att jag kör XC60 med ballongdäck och en offroadhoj, så slipper man i laglig hastighet bry sig allt för mycket om dessa fartgupp som kommit till av att folk har så sjukligt svårt att hålla sig i alla fall lite i kragen... =)
Råkade passera ett farthinder i Linköping när jag körde ca 35 km/h förra veckan, passageraren bredvid ställde en fråga och den lilla sekunden fick mig att missa 30-skylten. Det small till utav bara :mad: :devil: i bilen, ett sånt där automatiskt elände som sänks om man kör något för fort.
Det var inte mysigt i en R-Design med sportchassie...
Näe, de är inte helt gulliga i XC60:n heller. Men har lite högt tryck i däcken med. På offroadhojen har jag gasat så de fälls ner när någon ligger för när bakom, känner knappt de :-D :-D :-D
Farthinder är aldrig kul att köra över :-( Eller ok, dom ger ett rätt gott skratt i 945an vars bakdämpare är så gott som tokslut, slutar aldrig gunga efter guppen :D
Nu har ju jag visserligen inte sånadära automatiska nymodernigheter här, utan bara dom gamla jäkla pucklarna. Givetvis modell åthelveteförbranta :bored:

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]