Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jeg har begået en rookie-fejl på en V60 2020... Jeg har tabt hållaren til SIM-kortet (trods alt uden SIM-kort), der sidder vid golvet på passagerarsidan ned i den lille sprække, der er bag dækslet. Jeg hørte den falde ned under gulvet, så den nu ligger et sted i undervognen... Kan der være nogen måde at finde frem til den igen uden at skulle skille hele bilen af? Eller er det bare at bestille en ny holder og håbe på, at den gamle ikke ligger og rasler?
av mf135
Hänt mig ett par gånger i xc60. Det är bara att rycka upp dörrlisten så mycket att du kan vika undan golvmattan och plocka ut hållaren.
Användarvisningsbild
av leiwi
Denna placering av simkorts hållaren är nog en av Volvos mest fantastiska innovationer på 2000talet, vad var det för fel på den tidigare placeringen i handskfacket????
mf135 skrev: tor 30 apr 2020, 21:27 Hänt mig ett par gånger i xc60. Det är bara att rycka upp dörrlisten så mycket att du kan vika undan golvmattan och plocka ut hållaren.
Er det nemt nok uden at komme til at ødelægge noget?
av Pegasusfall
Exakt samma sak hände mig med min nya V60 Twin Engine igår. På gamla V90 AWD T5 satt SIM-kortshållaren långt in under bagaeluckan, trots att jag är lång var det inte enkelt att nå den, man får klättra. I V90 har Volvo lyckats placera SIM-kortshållaren på ett nytt vansinnigt ställe, helt o-ergonomiskt. Varför kan den inte placeras där man kommer åt den enkelt? Jag begriper inte hur de resonerat?
av Pegasusfall
Tips: dra tag i mattkanten under handskfacket och vrid ut så mycket det går, jag kunde då se ner och anade SIM-hållaren, fick ner ena handen och kunde känna mig fram och plocka upp den. Visst blodvite uppstod, skrapsår på handen, men det var det värt. Behövde inte lossa på dörrlisten.
Användarvisningsbild
av Koldstart
Pegasusfall skrev: lör 23 maj 2020, 13:55 ... Varför kan den inte placeras där man kommer åt den enkelt? Jag begriper inte hur de resonerat?
Engineer #1:
  • Let's place the SIM card holder discretely on the side of the dashboard. Easily accessibly when the front door is open
Engineer #2:
  • What’s the fun in that?
Guess who won :bored:
Ford hobby husbil chassinummer

Kolla höger hjulhus fram, det kan dock som sa[…]

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]