av gubbstrutt - tor 30 apr 2020, 00:30
- tor 30 apr 2020, 00:30
Jo jag bytte batteri idag på min släktings Golf 1.4 TSI turbo. 2010 årsmodell
Jag misstänker att något drar ur batteriet när bilen står avstängd.
Jag bytte batteri till ett nytt sedan larmade jag på och bilen fick stå nåra min.
Sedan satte jag multimeterns ena test pinne på minus polen den röda pinnen.
Den andra svarta på själva kabelskon och lyfte av minus kabeln med multimetern i mellan hela tiden.
Multimetern hade jag satt på 20A likström och röda kabeln i hålet för 20A.
Jag fick ett värde på 0.18A eller 180 ma det är väl åt helvete för mycket vad?.
Hört att det ska vara typ 0.20 ma när larmet är aktiverat är det riktigt?.
Funderar på om jag skulle låtigt bilen stå typ 2 timmar så all data skit i bilen hinner somna vet inte hur läng tid det tar eller om det har någon betydelse hur länge man väntar?.
Skulle det kunna göra nån skillnad på värdet jag fick fram?
En sak vet jag efter det här skiter jag i mina släktingars bilar har ju fan nog med mitt eget skrot
Och mina kunskaper om bil el sträcker sig till en Amazon så jag vågar inte rota för mycket.
Tänkte bara kolla om den drar ur. Inte vad det är som drar ur det är utanför mina kunskaper.
Jag misstänker att något drar ur batteriet när bilen står avstängd.
Jag bytte batteri till ett nytt sedan larmade jag på och bilen fick stå nåra min.
Sedan satte jag multimeterns ena test pinne på minus polen den röda pinnen.
Den andra svarta på själva kabelskon och lyfte av minus kabeln med multimetern i mellan hela tiden.
Multimetern hade jag satt på 20A likström och röda kabeln i hålet för 20A.
Jag fick ett värde på 0.18A eller 180 ma det är väl åt helvete för mycket vad?.
Hört att det ska vara typ 0.20 ma när larmet är aktiverat är det riktigt?.
Funderar på om jag skulle låtigt bilen stå typ 2 timmar så all data skit i bilen hinner somna vet inte hur läng tid det tar eller om det har någon betydelse hur länge man väntar?.
Skulle det kunna göra nån skillnad på värdet jag fick fram?
En sak vet jag efter det här skiter jag i mina släktingars bilar har ju fan nog med mitt eget skrot

Och mina kunskaper om bil el sträcker sig till en Amazon så jag vågar inte rota för mycket.
Tänkte bara kolla om den drar ur. Inte vad det är som drar ur det är utanför mina kunskaper.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Det är lika bra o lägga ner hela skiten.