Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomasvolvo
Hejsan. Köpte en v70 sport 2006 i fredags. Men upptäcker senare att motorn känns sjukt klen. Får full effekt när jag trycker in gasen halvvägs. Den orkar inte ens dra i uppförsbacke på 4an och 5an även om jag varvar ut 1 2 3 innan uppförsbacken. Vad kan felet vara? Finns det nån privat i jokkmokk med omnejd som kan hjälpa mig? Kanske läsa av nån kod eller nått. Mvh tm
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kolla att luftfiltret är rent och att inget skräp blockerar luftslangen fram till fronten.. Det kan fastna allt möjligt i den :-)
av Malmstroem
Vad för motor är det i din V70? Speciellt 140-hästarn är rätt trött på högre varv eftersom den egentligen är en strypt 170-hästare.

Gaspedalen tenderar att vara mappad så att det inte ger så stor skillnad att trycka ner den den sista biten. Det är inte så att du får dubbla effekten när du går från "halvgas" till "fullgas".

Annars är det alltid bra att göra en vanlig service. Nytt luftfiler, olja, oljafilter och tändstift / tänddelar på en bensinare.
av Tomasvolvo
Hejsan det är en v70n 2006 sport 170 hk. Känns nästan slm den är strypt. Har bytt luftfilter. Är de slangen slm går från liftbutken till kylaren fram du menar? Service är gjorda som dom ska. Ska prova få tag på nån nära jokkmokk som har en dator men inte fått tag i nån än. Ska kolla stiften
av KalleJ
Gissar på igensatt katalysator. Men brukar finnas underliggande orsaker till att katten går sönder/lossnar.
Sport är väl bara chassit och utrustning i detta fallet.
av Tomasvolvo
Hejsan. Nu har jag fått hjälp av en kunnig kille där vi kollade felkoder. Var massa sånna. Dock stötte vi på ett problem. Vi fick ingen kontakt med motorn på datan. Allt annat funkade. Nån som har någon idé?

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]