Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tiimpan
fjohan82 skrev: fre 24 apr 2020, 22:02 Satt och kollade runt lite och hittade denna S60 T8, stolarna fram ser ju inte för vackra ut (bild 2, 5 & 7) med tanke på mätarställningen... :-/
https://www.bytbil.com/ostergotlands-la ... 5-14464214
Sådär ska det verkligen inte se ut. :-o
Fråga är det något som känns när man sitter på det eller är det mest för syn det är irriterande? Det ska givetvis inte vara så oavsett men lite nyfiken, hämtar min bil nästa vecka..
av Favazza
Jag känner inget. Mest lite irriterande, och varje gång jag sätter mig så "rättar" jag liksom till mig för att släppa trycket som blir när man sätter sig.
Men egentligen hjälper det inte för det kommer till just när man når sätet. Oundvikligt som jag ser det att sätta sig annorlunda.
av skegget
Det känns inget när man sitter på det. Däremot ser det, som du säger, väldigt tråkigt ut. Min fick veck i skinnet redan efter drygt 10 mil. Hade bilen inne för uppgradering av mjukvaran i fredags och visade samtidigt stolen för teknikern. Var inget snack om att det ska åtgärdas så han bokade en ny tid direkt. Frågan är dock hur lång tid det tar innan vecket är tillbaka.
av jaronsso
Ha..
jag har skrivit ett par gånger i tråden här att mitt skulle åtgärdas. Jag hade ett rätt rejält veck, på samma plats som alla andra. Uppstod efter några hundra mil och ca 4-5 månader.
Nu bytte man sitsen för fem dagar sedan, nytt och fräscht.
Idag, fem dagar och 20 mil senare, börjar tendenser till veck synas. På exakt samma plats.
Börjar ju tro att jag sitter som en säck potatis, men det gör jag ju inte heller. Har alltid hela och rena kläder och är inte byggd på ett annat sätt än någon annan.

Rätt tragiskt, och dåligt. Det är inte premium.
Fick efter lite snack med verkstaden förra veckan veta att det "kan uppstå" och att det man får i komfort av Volvos stolar, får man ge upp i något annat. Man menar att i andra bilar av liknande märken, Tyskarna t ex, är stolarna oftast hårdare, med lite, lite sämre komfort, och med tightare skinn.
Förklaringen är ju vad den är, och kan väl köpa det, men då tycker jag man tagit fram en dålig produkt. Man ska inte köpa en bil för 4-500 000:- och få stora veck i skinnet efter bara en kort tid. Har bilen gått 10 000 mil och fem år kan jag förstå det bättre, men inte det här.

Vi får väl se hur långt jag kommer, om den klarar 100 mil innan vecket är gigantiskt igen.
Nu skiter jag i det, orkar inte lämna in bilen igen, jag har tjänstebil, men hade jag hostat upp pengarna från egen ficka hade jag varit mäkta irriterad. Ett, eller flera, stora veck i stolen påverkar garanterat värdet efter ett antal år, för att inte tala om det tråkiga i att man ser det varje dag. Jag har "blonde" skinn i min och vill tro att det syns extra mycket med det. När skinnet veckar sig blir det ofrånkomligt lite smutsigare i vecket. Mikroskopiska dammkorn som lägger sig där, osv, det svartnar lite, etc. Blir väldigt, väldigt tydligt att man har ett veck där.
av seqerlars
Blir alltid lika förvånad när jag läser här att någon får sin stol åtgärdad direkt utan snack. Rejmes i Örebro påstår alla garantiärenden (sen att det är en reklamation på en produkt inom 6-månaders perioen är en annan femma) måste gå genom Volvo, det är ända sättet de kan få betalt för jobbet, deras ord.
av Tiimpan
seqerlars skrev: ons 29 apr 2020, 01:22 Blir alltid lika förvånad när jag läser här att någon får sin stol åtgärdad direkt utan snack. Rejmes i Örebro påstår alla garantiärenden (sen att det är en reklamation på en produkt inom 6-månaders perioen är en annan femma) måste gå genom Volvo, det är ända sättet de kan få betalt för jobbet, deras ord.
Dom verkar göra det svårare än vad det är. Vad som händer bakom kulisserna är deras problem det ska inte dom tala om för kunden. Ifall dom ser direkt att detta bör vara något Volvo står för så bara säg vi löser det. Service kanske dom bör jobba på. :-o :-)
Användarvisningsbild
av leiwi
Hade detta problem i mina två sista v60 med skinn , med ett byte men det var snart lika dant igen , det retade mig till förbannelse så för att behålla mitt blodtryck så valde jag textil skinn denna gång
Det är bland annat sådana här saker som gör att Volvo inte kan bli en premiumbil
av jaronsso
seqerlars skrev: ons 29 apr 2020, 01:22 Blir alltid lika förvånad när jag läser här att någon får sin stol åtgärdad direkt utan snack. Rejmes i Örebro påstår alla garantiärenden (sen att det är en reklamation på en produkt inom 6-månaders perioen är en annan femma) måste gå genom Volvo, det är ända sättet de kan få betalt för jobbet, deras ord.
Det kräver väl några minuters administration runt en reklamation så Rejmes väljer väl att göra det lite enkelt för sig.. Men det låter ju helt kass.
Min handlare bedömde det ju som en garantiåtgärd genom bara en bild i ett mail. Fick sedan också veta att alla reklamationer, som accepteras som just reklamation (du kan ju inte reklamera vad skit som helst såklart), tar Volvo helt och hållet förutsatt att bilen har nybilsgaranti. Nybilsgarantin var också orsaken till att jag kunde göra min åtgärd på verkstad där jag inte köpt bilen.
av Favazza
Fick svar från min lokala handlare att de är rädda för att det inte blir bättre med ett byte. Inte att de inte vill, men som det sagts tidigare i tråden så är det enbart konstgjord andning.

De har inte sett problemet innan!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21
Högtalare Volvo S40 2000

Jag var precis i den sitsen med min V70 -2000, ori[…]

Svårlösta vibrationer

Sedan så spänner jag upp hjulet i bal[…]