Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1376523
Vill gärna ha era åsikter om värdet på denna 960 3.0. Enas de sista sk riktiga Volvos. Bilen är i riktigt bra skick som synes på bilderna. Samma ägare senaste 20 åren. Enligt uppgift den bilen som användes som framsida på bilkatalogen för modellen. Jag tror den har all utrustning som gick att få. Bilen är servad av Volvoverkstad, precis slagit över till 17k mil. Bilen är rostfri och har alltid stått i garage.

Så vad tror ni denna pärla har för försäljningsvärde? Tacksam för all input!
Bilagor
B637DF54-2449-4BE7-97F2-69B44142C0D0.jpeg
B637DF54-2449-4BE7-97F2-69B44142C0D0.jpeg (1.03 MiB) Visad 2063 gånger
B32B0868-2D8F-46E0-A2FB-A2DB799B42DB.jpeg
B32B0868-2D8F-46E0-A2FB-A2DB799B42DB.jpeg (721.56 KiB) Visad 2063 gånger
F74B08AE-8FB1-433A-A41D-D2A2230DB211.jpeg
F74B08AE-8FB1-433A-A41D-D2A2230DB211.jpeg (583.29 KiB) Visad 2063 gånger
63B0CD59-7496-4F11-905A-9F604FB1F054.jpeg
63B0CD59-7496-4F11-905A-9F604FB1F054.jpeg (868.85 KiB) Visad 2063 gånger
#1376548
Tror dessvärre inte den inbringar ett så högt värde (ännu) . Är det Nivomat och är den isåfall åtgärdad? Mer regel än undantag att de ger sig och sedan blir det dyrt att byta. Skulle säga 15-20,000, kanske något mer med rätt köpare. Rätt köpare i detta fall skulle nog gärna se orginalfälgarna om de finns.
#1376558
Nivomaterna ser friska ut, den "hänger" ej. I annat fall kostar reservdelarna ca 6000kr. Värre ser dörrpanelerna ut, svåra att hitta hela då endast 98orna brukar hålla sig skrynkelfria. Panelerna har nya gått upp i pris från knappt tusen kronor till över tretusen styck.... Med originalfälgar ser den trevligare ut som nämnts. Svår att prissätta om man inte sett "rostnivån" , dörrkanter, skärmkanter, framskärmar och trösklar brukar det synas först på, helt avgörande för priset.
#1376809
Jag köpte min 960 för ca 2 år sedan. Sedan och 97:a men i övrig lika. Jag köpte bilen på firma (Toyota), den hade 1 tidigare ägare som bytt in den mot en nyu Lexus, och hade gått 24500 mil om jag inte minns fel. Jag fick den för 40.000 och då fick jag backspeglarna omlackade på köpet, samt någon läckande packbox bytt. Ingen aning om jag gjorde en bra eller dålig affär, men bilen har gått som en dröm i 6000 mil sedan dess och jag kunde inte vara mer nöjd. Övriga bilar i samma skick kostade ungefär lika mycket, på firma dvs.
#1376860
Till och med -94 har kombin stel bakaxel som en vanlig 940, från -95 har de multilink som sedanen.
#1377052
Lucif3r skrev:Uh........ En 960, så gammal som -95 t om, med V90 inredning...? Kan ju omöjligtvis vara orginal...

960 kombi fick f.ö. multilink i samband med nya fronten(som kom -95). Så har den nya fronten har den multilink.
Säj inte det, jag har ju en 745 med 765 skinklädsel och inredning. Allt i original sedan ny
#1377113
Jajo, men när 960 -95 gjordes, och fick den nya uppdaterade inredningen, så existerade ju inte S/V90-inredningen. Den gjordes ju speciellt till just S/V90-modellerna som extra-extra-lyx utöver 960-lyxen.
Om det nu dessutom är en pressbil från volvo för att demonstrera 960 så vore det ju ren falsk marknadsföring att ha en inredning i bilen som inte går att få på modellen öht.

Jag finner det mer troligt att det rullar 740is med delar av 760 inredningen orginal, än 960is med S/V90 inredning orginal.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!