- fre 24 apr 2020, 14:38
Behöver hjälp med en felkod. För några veckor sedan var det någon som hade problem med tomgången och det framkom att lastsignalen fattades. Tänkte jag skulle kolla det på min 745-a också då tomgången plötsligt blev "taskig" i höstas. Tänkte att det var bytet till vinteretanolen som spökade, men hur jag skruvar på bränsletrycket så går den inte riktigt bra. Får felkod 2-3-2 i 2-ans hål och 1-1-1 i 6-an. Så jag provade diagnostik funktion 2 på den. Har gjort det ett antal gånger nu och får (precis som det ska vara) 3-3-3 och 3-3-2, men sedan när jag startar motorn så får jag inte som väntat 3-3-1 utan 1-1-4. Har kollar ett antal gånger med samma resultat. Hittar ingen förklaring på nätet, men i felkodsboken jag har står det på Reginasystemet att 1-1-4 betyder AC till/från. Jag har LH-Jetronic på denna bil och även en fungerande AC. Men även om det skulle betyda det så skulle felkod 3-3-1 komma när jag startar motorn eller? Idag hade jag AC-n på, men vet ej om så varit fallet tidigare. Kompressorn hinner inte starta på den korta tiden men boxen får antagligen signalen för bränslekompensationen. Någon som har en färklaring???? 

Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V