Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
falcon skrev: tor 23 apr 2020, 16:11 Att be säljaren göra det är nog svårt att jag sitter 110 mil bort gör ju inte saken lättare.
Borde finnas någon på detta elementa forum som kan kolla detta åt mig. (hoppas jag)
blir svårt, du får helt enkelt kolla årsmodellen och sedan på dessa prislistor och utifrån där "bocka av tillvalen/utrustning". steg för steg..

Du har fortfarande inte nämnt vilken årsmodell V90cc är? 2018? 19 / 20?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den måste vara väldigt speciell, om du ska privatköpa en sådan bil som finns så långt bort...
av Lövet
falcon skrev:Att be säljaren göra det är nog svårt att jag sitter 110 mil bort gör ju inte saken lättare.
Borde finnas någon på detta elementa forum som kan kolla detta åt mig. (hoppas jag)
Ingen annan kan slå upp utrustning på regnummer än Volvo ÅF och ägaren. Det finns inga tillgängliga register för allmänheten på Volvo bilar.
Användarvisningsbild
av falcon
Tack alla, vad skiljer det sig mellan -17,-18 och -19 årsmodeller, menar mjukvarumässigt, andra skillnader mellan årsmodeller på V90CC?
märker man skillnad på en -17 mot ex -19?
av UnleashFusion
falcon skrev: fre 24 apr 2020, 21:42 Tack alla, vad skiljer det sig mellan -17,-18 och -19 årsmodeller, menar mjukvarumässigt, andra skillnader mellan årsmodeller på V90CC?
märker man skillnad på en -17 mot ex -19?
utseendemässigt från MY17-19, skulle jag säga så minimalt att man inte alls märker.

Det som skiljer sig är själva paket/tillval som man valt till, där vissa funktioner kanske inte går att eftermontera om man nu skulle vilja ha en viss funktion.
av Xanthopteryx
Kolla tillbehörskatalogen på -17 och -18. -18 saknar till exempel on coming mitigation, vilket går att köpa mjukvara för. Tror jag betalade 800 för det.
-17 har jag ör mig saknar lite till, vilket går att köpa till. Intelisafe upgrade eller något sådant heter det.
Användarvisningsbild
av falcon
Saker som ingår i vissa pkt -18 ingår inte på -19.
Vilken utrustning anser vara helt onödig respektive bra?
Kan man öppna/stänga bagaget inifrån bilen?

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Tack. Tro mig, jag har gått igenom instä[…]