Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Saknar min ostrypta V70 T5 -97. Nålen pekade på klockan 6 och mätaren slutade räkna vid 260... *suck*.
Det var bättre förr... eller så är det jag som börjar bli gammal ;-)
Akita skrev:Saknar min ostrypta V70 T5 -97. Nålen pekade på klockan 6 och mätaren slutade räkna vid 260... *suck*.
Många verkar tro att det bara är V8 suv som säljs i USA. Den mest sålda bilen är en Toyota RAV4, den har inte fler cylindrar än Volvo.

(Trucks är en annan kategori än XC90)
Lövet skrev: tor 23 apr 2020, 20:35
VolvoB20 skrev:Bilar är nog ett område som säljer extremt mycket på image och mindre på funktion.
...och mer och mer av den försäljningen baseras på miljötänk, connectivity, eldrift osv. Det är en tämligen stor grupp som skiter ett långt stycke i hästkrafter, 0-100 och toppfart.
Inte Elbilsfantaster och fram för allt Teslaägare, har några jag känner och det enda det pratas är prestanda och 0-100 dagarna i ända.

Men alla vill ju att bilen ska vara bäst på något. Snabbast, snålast, mest ekonomisk, miljövänligast, mest praktisk, lyxigaste, något vill man sticka ut med. Vi får väl se vad Volvo ska ha som inte andra har.

Men det är kanske ingen fara, Volvo har ju alltid klassats som trög, slö och långsam i Tyskland så köparens bryr sig kanske inte ett skit om att de är spärrade. BMW, Mercedes och Audi ägare skulle nog klaga mer.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Man kan ju spara massor med pengar nu genom att man kan sätta på billiga asiatiska Ling Jing o Kim il Sung däck med S-hastighetsklass 180.
VolvoB20 skrev:Man kan ju spara massor med pengar nu genom att man kan sätta på billiga asiatiska Ling Jing o Kim il Sung däck med S-hastighetsklass 180.
BildBildBild PRECIS! Lägga +500k på bil och sen snåla på däcken. Hahaha..
Akita skrev: fre 24 apr 2020, 16:46 Saknar min ostrypta V70 T5 -97. Nålen pekade på klockan 6 och mätaren slutade räkna vid 260... *suck*.
¨Det var bätre förr,helt klart
joel80 skrev: fre 24 apr 2020, 21:26
VolvoB20 skrev:Man kan ju spara massor med pengar nu genom att man kan sätta på billiga asiatiska Ling Jing o Kim il Sung däck med S-hastighetsklass 180.
BildBildBild PRECIS! Lägga +500k på bil och sen snåla på däcken. Hahaha..
Skratta du, det var menat som ett skämt, men det var faktiskt ett argument jag fick av Volvo själva när jag frågade varför min XC70 är spärrad till 210. Om det var för väghållningen inte klarade mer. Nej det var för bilen skulle kunna levereras med billigare H-Däck som ju klarar just 210 km/h fick jag svaret.

Och det finns ju faktiskt massor man kan spara in på, om man begränsar toppfarten. Däck, bromsar, hjulupohängning, drivlina osv. Höga hastigheter ställer ju extrema krav på ett fordon. Om du spärrar det så blir det ju enklare och billigare att bygga.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 31

Nej det kan inte byggas upp något under/&oum[…]

Motorhuv öppen?

Ett tips är ju att felanmäla via appens […]

C30 T5 turbo problem

Hej! Jag har felkoden 603D Turboreglering samt 280[…]