Moderator: Moderatorer

Tvättat bilen och ställt in den i garaget så den inte blir dammig.
Tog cykeln och rullade ner i centrum för att hämta ett paket från Bollnäs bilvård. Ska prova ett fönsterputsmedel och mikrofiberdukar som ska vara bra, enligt dom. :-) Köpte även Rupes 808, får se om det är bättre än paintguard+. Sedan var det lite annat som jag vill prova.
Det är kul med bilvård, och det känns relativt säkert i dessa speciella tider. :-)
Även jag har hämtat en BBV-sändning, så någon form av bilvård blir det nog i helgen :-)
Borde spola av allt damm under huven...
Måste lägga till att appen "Mina Paket" är perfekt! Den hanterar och aviserar paket med DHL, PostNord, Bring och Schenker. Allt på ett ställe. Dessutom läggs paketen in per automatik :-)
fjohan82 skrev:Även jag har hämtat en BBV-sändning, så någon form av bilvård blir det nog i helgen :-)
Måste lägga till att appen "Mina Paket" är perfekt! Den hanterar och aviserar paket med DHL, PostNord, Bring och Schenker. Allt på ett ställe. Dessutom läggs paketen in per automatik :-)
Ja den appen är inte dum, har räddat mig flera gånger med skumma kollinr på utlandspaket.

Gav mig på instrumentglaset med autosol och miocrofiberduk och det får duga. Det är långt ifrån perfekt, men det syns inte lika mycket som innan och jag stör mig inte på det i bilen. När solen ligger på ser det snarare lite smutsigt ut än repigt

Bild

Bild

Nu är det bara att fortsätta vänta.
batmac skrev: fre 17 apr 2020, 19:45
fjohan82 skrev:Även jag har hämtat en BBV-sändning, så någon form av bilvård blir det nog i helgen :-)
Ja den appen är inte dum, har räddat mig flera gånger med skumma kollinr på utlandspaket.

Gav mig på instrumentglaset med autosol och miocrofiberduk och det får duga. Det är långt ifrån perfekt, men det syns inte lika mycket som innan och jag stör mig inte på det i bilen. När solen ligger på ser det snarare lite smutsigt ut än repigt

Bild

Bild

Nu är det bara att fortsätta vänta.
Bra jobbat. Tråkigt med det dåliga bemötandet från skrotandlare. Avdrag på priset hade varit mer rätt från deras sida.
Tiimpan skrev:Bra jobbat. Tråkigt med det dåliga bemötandet från skrotandlare. Avdrag på priset hade varit mer rätt från deras sida.
Ja jag tycker det. Bara några hundralappar tillbaka så hade jag kunnat köpa ett nytt glas hos volvo och sammanlagt ha betalat ungefär vad ett (förmodat) repfritt går för på bildelsbasen. Men men. Det är vad det är, jag orkar inte krångla. Det är väl förvisso det man borde göra.
theodorkalin skrev:Sålt V40in och blev med S60 igen
Go roadtrip på 500km och en hel del egentid på väg hem
20200418_150500.jpg
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Sedär ja, nice! Blev det T5an?
batmac skrev:
theodorkalin skrev:Sålt V40in och blev med S60 igen
Go roadtrip på 500km och en hel del egentid på väg hem
20200418_150500.jpg
Sedär ja, nice! Blev det T5an?
Stämmer, kört 28 mil hittills och trivs igen i bilen, v40 va kul men inget för mig.Bild känner mig som hemma igen i S60Bild

theodorkalin skrev:Stämmer, kört 28 mil hittills och trivs igen i bilen, v40 va kul men inget för mig.Bild känner mig som hemma igen i S60Bild

Grattis! :) Hoppas drivlinan var vad du hoppades.
  • 1
  • 1295
  • 1296
  • 1297
  • 1298
  • 1299
  • 1912

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]